مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بارندگی 48 ساعت گذشته به شبکه آبرسانی، راهها و واحدهای مسکونی روستاهای استان خسارت وارد کرد.

بارندگی در روستاهای خراسان رضوی خسارت به بارآورد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، حجت علی شایانفر افزود: بر اثر بارندگی های اخیر شبکه آبرسانی دهستان آبروان بخش رضویه مشهد خسارت دید و آب شرب 12 روستا قطع شد و بخش هایی از راه ارتباطی منطقه نیز دچار خسارت شد.

وی اظهار کرد: 20 واحد مسکونی در شهر سلطان آباد شهرستان خوشاب نیز دچار آب افتادگی شد و جاده های روستایی و زمین های کشاورزی این منطقه خسارت دید.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: بارندگی در منطقه کلات و قوچان بیشترین شدت را داشته و مشکلات و خساراتی به بارآورده که هنوز گزارش دقیق آن دریافت نشده است.
شایانفر افزود: در شهرستان درگز هم بر اثر جاری شدن سیل در روستاهای شمسی خان، خادمانلو و دو آبی 15 واحد مسکونی خسارت دیده و حدود 10 راس دام نیز تلف شده است.
وی همچنین از مسدود شدن جاده اصلی مشهد سرخس در حدفاصل گنبدلی تا منطقه ویژه اقتصادی سرخس به دلیل طغیان رودخانه و جاری شدن سیل خبر داد و گفت: عوامل راهداری هم اکنون در حال بازگشایی مسیر هستند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: گزارش های بسیاری از آب گرفتگی معابر و منازل، گیر افتادن خودرو ها در آب، سقوط درخت و خسارت به جاده ها، پل ها و تاسیسات شهری و بخش کشاورزی نیز دریافت شده است.
شایانفر افزود: بارندگی در شهر مشهد نیز در مجموع 63 مورد آبگرفتگی معابر، 42 مورد آبگرفتگی منازل و 30 مورد سقوط درخت در پی داشته است.
وی گفت: تاکنون تلفات جانی در این زمینه گزارش نشده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: به پیش بینی هواشناسی این استان فعالیت سامانه بارش زا همچنان ادامه دارد و شدت بارندگی عصر شنبه و امشب بیشتر خواهد بود.
شایانفر از مردم خواست مراقبت لازم را داشته باشند و از اتراق در مسیر رودخانه و حاشیه جاده ها خودداری کرده و به توصیه های دستگاه های عملیاتی توجه کنند.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیشترین بارندگی این استان طی 24 ساعت گذشته مربوط به سرخس با 28 میلیمتر و قوچان با 25 میلیمتر بوده است.
بارندگی در مشهد نیز طی این مدت در ایستگاه های مختلف از 9 تا 23 میلیمتر گزارش شده است.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.