طبق اعلام لاریجانی؛

بررسی تبصره هدفمندی يارانه‌ها در لايحه بودجه به تعویق افتاد

براساس اعلام رئیس مجلس و با استناد به آیین‌نامه بررسی تبصره هدفمندی يارانه‌ها در لايحه بودجه به تعویق افتاد.

بررسی تبصره هدفمندی يارانه‌ها در لايحه بودجه به تعویق افتاد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز (۲۹ فروردین ماه) مجلس در جریان بررسی پیشنهادهای الحاقی لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور وارد تبصره‌های ارجاعی باقیمانده از کمیسیون تلفیق بودجه شدند.

اما در زمان قرائت تبصره ۷، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با استناد به آیین‌نامه، قرائت آن را مغایر قانون دانست و آن را به ۴۸ ساعت بعد موکول کرد.

وی تاکید کرد: براساس تبصره ۱ ماده ۱۴۸ آیین نامه داخلی مجلس گزارش کمیسیون اصلی همراه با کمیسیون‌های فرعی و پیشنهادهای نمایندگان باید طبق این ماده و ماده ۱۴۵ آیین‌نامه داخلی درباره هر طرح یا لایحه و همچنین در موارد ارجاعی به کمیسیون اصلی حین بررسی طرح‌ها و لوایح حداقل ۴۸ ساعت و درمورد طرح‌ها و لوایح اعاده شده از شورای نگهبان حداقل یک جلسه یا ۲۴ ساعت قبل از رسیدگی و در جلسه رسمی مجلس باید بین نمایندگان توزیع شده باشد در غیر این صورت قابل رسیدگی نیست.

رییس مجلس ادامه داد: آیین‌نامه داخلی مجلس چون چندی پیش تغییر کرده و این بند به آن اضافه شد لذا در حال حاضر نمی‌توانیم این تبصره را مطرح کنیم تا ۴۸ ساعت بعد از گزارشی که دیروز داده‌اند، یعنی باید صبر کنیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: باید دیگر بندهای باقی مانده لایحه بودجه تصویب شود و بعد باز می‌گردیم و این تبصره‌ها و الحاقیه‌های آن را بررسی می‌کنیم تا آیین‌نامه رعایت شود پس رسیدگی به تبصره‌های ۷ و ۱۴ لایحه بودجه ۹۵ به ۴۸ ساعت بعد از ارایه گزارش کمیسیون تلفیق به نمایندگان موکول می‌شود.

شایان ذکر است؛ عصر روز گذشته کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور بخش هزینه‌ای لایحه هدفمندی یارانه‌ها و تبصره ۷ که مربوط به حق انتفاع معادن و همچنین پیشنهاد احمد توکلی درباره سهمیه بندی بنزین بود را مصوب کردند و در بین نمایندگان توزیع شد.

بدین ترتیب رسیدگی به این موارد بعد از بررسی پیشنهادهای الحاقی نمایندگان به تبصره‌ها و به کل لایحه انجام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار