مدیرنظارت بر امور خدمات شهری شهرداری مشهد از آماده باش 6000 نفر از نیروهای خدمات شهری درسطح خبر داد.

آماده‌باش نیروی های خدمات شهری بر اثر بارندگی های شدید در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی،علیرضا صحراگرد با اشاره به بارش های شدید در چند روز گذشته درسطح شهر مشهد واعلام شدن شرایط فوق‌العاده ، افزود: روز گذشته جلسه مدیریت بحران با حضور شهردار مشهد، شهرداران مناطق و سازمان‌های بحران‌مدار برگزار و در آنجا آماده‌باش صد درصدی نیروهای خدمات شهری مشهد نیز اعلام شد.

وی تصریح کرد: برای روزهای آتی و جلوگیری از وقوع حوادث یا آب‌افتادگی‌های احتمالی، 65 دستگاه تانکر و 150 دستگاه موتورپمپ به کار گرفته می‌شود، همچنین در محلات مختلف نیروهای آتش‌نشانی مستقر هستند.

وی ادامه داد: کمترین بارش‌ها در روز گذشته در محلات مختلف مشهد 8 میلی‌متر و بیشترین بارش‌ها 22 میلی‌متر و در محدوده میدان استقلال و آزادی بوده است.

مدیر نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه زمانی که حجم بارش‌ها زیاد است کانال‌های دفع آب سطح شهر و چاه‌هایی که وجود دارد جوابگوی ورود آب‌ها در آن مقطع نیست،گفت: در زیر تقاطع‌های همسطح شهر چاه جاذب و مخازنی تعبیه شده که در هنگام بارش، آب در آن‌جا تجمع کرده و با تانکر نسبت به مکش و انتقال آب‌ها اقدام می‌شود، اما زمانی که حجم بارش‌ها زیاد باشد هر چقدر هم که تعداد چاه‌ها بیشتر باشد جوابگوی باران سیل‌آسا نیست.

صحراگردافزود: روز گذشته 80 مورد تجمع آب در سطح معابر داشته‌ایم و نیروهای خدمات شهری تا ابتدای بامداد نسبت به رفع آبگرفتگی‌ها اقدام می‌کردند.

وی ادامه داد:روز گذشته مسدود شدن راه‌ها را در مشهد نداشتیم، ولی قطعی برق در بعضی از مناطق شهری رخ داد که به طور مثال در میدان فجر به دلیل قطع برق شهری پمپ‌های فعال از کار افتاد و تجمع آب صورت گرفت که البته با ژنراتور نسبت به رفع مشکل اقدام شد.

مدیر نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی بارندگی‌ها طی روزهای آتی ادامه دارد و به شهروندان توصیه می‌کنیم هنگام بارندگی‌های این چنینی به توصیه‌های سازمان‌های بحران‌مدار نظیر شهرداری و هواشناسی توجه کنند و از اتراق در مسیرهای رودخانه خودداری کنند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.