سیزده رجب و ولادت حضرت علی (ع) فرصت مناسبی است، برای تولید و پخش برنامه‌هایی که گوشه کوچکی از مفاهیم مرتبط با این شخصیت محوری اسلام را به مخاطبان بشناساند.

حامد پورحامدی تهیه‌کننده در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه «ارمغان نور» گفت: شیوه انتقال مفاهیم دینی در قاب رسانه ملی، در چند سال اخیر سبک و الگوی خاصی را به خود گرفته و هر یک مخاطبان خاص خویش را در بین مخاطبان تلویزیون به خود اختصاص داده است. برنامه‌های ترکیبی بیشتر نقش تفصیل و تشریح مفاهیم دینی را بر دوش دارند و برنامه‌های کوتاه معارفی نقش یادآوری و عطرافشانی در بین برنامه‌های سیما را بر عهده دارند. به دلیل کوتاهی و سهولت در به خاطر سپاری مطالب ارائه شده، این نوع برنامه‌ها، با اقبال بیشتری از سوی مخاطبان مواجه شده و بالطبع تأثیر بیشتری را بر مخاطب می‌گذارد.

وی ادامه داد: تنوع موضوعی و همچنین تنوع کارشناسان در این برنامه، خود عاملی برای جذب حداکثری مخاطب با طیف‌ها و سلایق مختلف می‌شود و نظرسنجی‌های صورت گرفته گواه بر صدق این مدعاست.

کارگردان «منطقه آزاد» عنوان کرد: به دلیل اهمیت و حساسیت بحث غدیر، امامت و ولایت و لزوم توجه به شخصیت امیرالمومنین علی (ع) و نقش شناخت بیشتر شخصیت ایشان در شناخت دین و مذهب، نیاز به تولید برنامه‌هایی با مضامین مرتبط با بحث امامت و ولایت با محوریت شخصیت امیرالمومنین در رسانه ملی احساس می‌شود.

ایام سیزده رجب و ولادت ایشان فرصت مناسبی است برای تولید و پخش برنامه‌هایی که گوشه کوچکی از مفاهیم مرتبط با این شخصیت محوری اسلام را به مخاطبان بشناساند.

پورحامدی خاطرنشان کرد: مجموعه «ارمغان نور» تلاشی در جهت به تصویر کشیدن و انتقال گوشه‌هایی از اقیانوس با عظمت معارف علوی و بارور کردن فرهنگ مردم و الگوسازی از شخصیت امیرالمومنین علی (ع) برای مخاطبان امروزی است. این برنامه که به همت شورای معارف سیما و بنیاد بین‌المللی غدیر در شصت قسمت پنج دقیقه‌ای به کارگردانی هادی پورحامدی جهت پخش از همه شبکه‌های سیما در ایام دهه میلاد امیرالمومنین علی (ع) تولید شده، با بهره‌گیری از کارشناسانی همچون محسن اسماعیلی، حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی، انسیه خزعلی، رجبی دوانی، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد به تبیین موضوعات علوی در زمینه‌های مدیریت علوی، سیره زندگی امیرالمومنین (ع)، شرح حکمت‌های نهج البلاغه و اقدام و عمل در بیان حضرت امیر علیه السلام پرداخته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.