رئيس بنياد مسكن اسدآباد با اشاره به اهميت مقاوم سازی خانه های روستايی گفت: 70 درصد خانه های روستايی خشتی و گلی است كه در برابر سيل و زلزله دوام نمی آورند.

درصد خانه هاي اسدآباد در برابر سيل و زلزله دوام نمي آورندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد كرم معصومی افزود: خوشبختانه تاكنون گزارشی از تخريب و خسارت به خانه های روستايی در اثر بارش های اخير به دست ما نرسيده است اما اين نگرانی وجود دارد كه با طغيان رودخانه و سيل خانه های كم دوام آسيب ببينند.

معصومی با هشدار به روستائيان گفت: با توجه به آمار بسيار بالای واحدهای غيرمقاوم و خطرات ناشی از حوادث و بلايای طبيعي نظير سيل و زلزله روستاييان با استفاده از تسهيلات بانكی ارزان قيمت می توانند نسبت به نوسازی و مقاوم سازي مساكن خود اقدام كنند.

وی تصريح كرد: از يازده هزار و 896 واحد مسكن روستايی تا به حال سه هزار و 500 واحد مقاوم سازی شده كه اين رقم 30 درصد خانه های روستايي را شامل می شود و بقيه واحدها كم دوام يا بی دوام است كه نياز مبرم به نوسازی دارد.

رئيس بنياد مسكن اسدآباد خاطرنشان كرد: تسهيلات مسكن روستايی به مبلغ يكصد و پنجاه ميليون ريال و با سود پنج درصد و دوره باز پرداخت 12ساله از طريق بانك های طرف قرار داد با بنياد مسكن قابل پرداخت به روستائيان است.

اسدآباد 98 روستا دارد و نيمی از جمعيت شهرستان در اين روستاها سكونت دارند.

شهرستان اسدآباد 110 هزار جمعيت دارد و در 45 كيلومتری همدان واقع شده است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: همدان ، سیل ، زلزله ، اسدآباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار