وزیر کشور گفت: ایران خواهان کمک اتحادیه اروپا برای اسکان مجدد 3 میلیون افغانستانی در کشورشان است.

ایران خواهان کمک اتحادیه اروپا برای اسکان مجدد 3 میلیون افغانی در کشورشان استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در دیدار با کمیسیونر کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا که در روز شنبه 28 فروردین در محل وزارت کشور برگزار شد، ضمن تشریح جزئیات این جلسه اظهار داشت: در این جلسه موضوع پناهندگان، آوارگان حوادث غیرمترقبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزوزد: با توجه به شرایط کشورهای عراق و سوریه و سیل آوارگان به سمت اروپا مدیریت این موضوع در دستور کار جدی است و ما اعلام آمادگی می‌کنیم تا در جهت کمک انسان‌دوستانه به آوارگان و پناه‌جویان همکاری‌های لازم را با اتحادیه اروپا داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه ما برای این اقدام تجربه‌مان را به اتحادیه اروپا منتقل می‌کنیم، اظهار داشت: اتحادیه اروپا نسبت به حضور 3 میلیون افغانستانی در ایران اعلام حساسیت کرده و قرار است برای اسکان مجدد آنها در افغانستان به ما کمک کنند که همه این موارد در تفاهم‌نامه نهایی لحاظ خواهد شد.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا همواره بر این امر تاکید داشت که ایران با توجه به تجربه‌هایی که در حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و ریزگردها دارد، باید در خصوص انتقال تجربه، نوع مدیریت و دریافت تکنولوژی به آنان کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار