میانگین بارش های استان چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون، به 475 میلیمتر رسیده است.

475 میلیمتر بارش در استان چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در این استان، به 475 میلیمتر رسیده که شهرستان کوهرنگ با یک هزار و 152 میلیمتر و بروجن با 149 میلیمتر، به ترتیب بیشترین و کمترین بارش ها را داشته است.

مهرداد قطره، با اشاره به بارندگی روزهای اخیر در چهارمحال و بختیاری افزود: میانگین این بارش ها نیز در استان 60 میلیمتر گزارش شده که از این میزان شهرستان کوهرنگ با 140 میلیمتر و بروجن با 41 میلیمتر، دارای بیشترین و کمترین بارندگی بوده اند.

وی اضافه کرد: با وجود بارش های اخیر، استان چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین سال زراعی گذشته که 579 میلیمتر بوده، با 18 درصد کاهش بارندگی رو به رو است.

قطره، میانگین بلند مدت 30 ساله بارندگی در چهارمحال و بختیاری را نیز 551 میلیمتر اعلام کرد و گفت: میانگین بارندگی های امسال نیز در مقایسه با میانگین بلند مدت، 14 درصد کاهش دارد.

قطره گفت: بارش های برف و باران 4 روز گذشته در استان چهارمحال و بختیاری باعث آبگرفتگی معابر، جاری شدن سیل و خسارت به مزارع شهرستان های اردل و سامان شد.

وی اظهار داشت: بارش برف روز جمعه باعث آسیب دیدگی پل ها و بناهای تاریخی شهرستان اردل و میانکوه نیز شده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به کوچ زود هنگام عشایر به استان، علیرغم هشدارهای قبلی، اضافه کرد: سیل آبی شدن رودخانه ها و خرابی پل ها باعث تلف شدن دام های عشایر شده است، که رساندن آذوقه و کمک توسط گروه های امدادی به آنان ادامه دارد. 

قطره گفت: از فردا یکشنبه با کاهش محسوس دمای هوا در این استان روبرو هستیم و از روز دوشنبه نیز رگبارهای پراکنده باعث بارش هایی در منطقه کوهرنگ خواهد شد.

وی، از کشاورزان و باغداران منطقه خواست، با توجه به پیش بینی کاهش دمای هوا، اقدامات لازم جهت کاهش خسارات سرمازدگی را به عمل آورند.

انتهای پیام/ ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.