شهردار شهرکرد، از فعال شدن و خدمات رسانی ستاد حوادث این شهرداری، در پی بارش ناگهانی برف بهاری، در سطح معابر شهری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ نورالله غلامیان، با اشاره به بارش برف ناگهانی در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری گفت: از ساعات اولیه بامداد امروز جمعه، 150 نفر نیروی خدماتی با 50 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین مشغول به فعالیت و اقدام به بازگشایی مسیل ها، رفع آبگرفتگی ها، تکاندن برف درختان، هرس و جمع آوری سرشاخه های شکسته درختان نمودند.

وی افزود: با توجه به هرس حدود 40 هزار اصله درخت در پارک ها و بلوارهای سطح شهرکرد، و اقدامات و فعالیتهای عمرانی صورت گرفته درخصوص رفع آب گرفتگی ها و پاکسازی و بازگشایی مسیل ها در فصل پاییز سال قبل، میزان خسارت وارده در این بارش به حداقل رسید.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: با توجه به فصل شکوفایی درختان، بارش ناگهانی برف امروز، منجر به خیس و سنگین شدن و بعضاً شکستگی شاخ و برگ درختان شد که علیرغم اقدامات پیشگیرانه توسط شهرداری و سازمان های تابعه، بیش از 10 میلیارد ریال خسارت به حدود یک هزار و 500 اصله درخت در این شهر وارد شد.

غلامیان یادآور شد: در بارش برف اخیر، خوشبختانه خسارتی به زیر ساخت ها و تأسیسات شهری شهرکرد وارد نشده است.

وی گفت: کار پاکسازی و جمع آوری شاخه های شکسته شده درختان در صورت مساعد بودن هوا، تا 48 ساعت آینده به اتمام می رسد.

غلامیان، همچنین از همکاری و مشارکت شهروندان طی ساعات گذشته، در امر پاکسازی معابر، رفع آب گرفتگی ها و تکاندن برف درختان سطح شهرکرد، قدردانی کرد.

گفتنی است: به دنبال بارندگی های چند روز اخیر در سراسر چهارمحال و بختیاری، از اوایل بامداد امروز جمعه 27 فرودین 95، این بارش ها تبدیل به برف شد و شهرکرد و نقاط مختلف این استان را سفیدپوش کرد.

این برف بهاری، سبب شکسته شدن شاخه های برخی درختان در باغات و همچنین فضای سبز شهرها و روستاهای استان شد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار