فرماندار خاتم؛ با توجه به شرايط موجود در كشور و با توجه به تحليلی كه اقتصاد دانان و كارشناسان دارند اقتصاد مقاومتی نياز روز كشور و بخصوص استان يزد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد زاد رحمانی گفت: توسعه درون زا مدنظر دولت بوده و تاكيد مقام معظم رهبری و انتخاب سال 1395 به عنوان 'اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" باعث می شود كه توجه همگان بيشتر معطوف به اين موضوع شود كه خروجی آن رشد شاخص های مثبت اقتصادی در پايان سال است.

وی افزود: حمايت از توليد داخل و قرار دادن كشاورزی به عنوان محور توسعه كشور يكی از ابزراهای اقتصاد مقاومتی است كه در اين راستا نيز دولت تدبير و اميد توجه و نگاه ويژه به كشاورزان بخصوص روستاها به عنوان مولد كشور داشته و مسلما امسال نيز بيشتر از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت.

فرماندار خاتم خاطر نشان كرد: در شهرستان خاتم برای تحقق شعار سال با توجه به اينكه محدوديت های آب و زمين و به طور كلی محدوديت های منابع طبيعی امكان افزايش افقی توليد (افزايش زير كشت) را نمی دهد، بنابراين برنامه ها اين است كه در شهرستان به سمت افزايش عمودی توليد( افزايش عملكرد در واحد سطح) برويم،علاوه بر اين توسعه صنايع جانبی و تبديلی بخش كشاورزی نيز مانند سال گذشته در دستور كار قرار دارد .

وی اظهار داشت: در بخش صنعت و معدن، كارخانه توليد شمش فولاد به زودی به بهره برداری رسمیخواهد رسید و همزمان با آن كلنگ احداث كارخانه گندله سازی نيز به زمين خواهد خورد.

وی از بهره برداری از كارخانه كنسانتره آهن اسمالون بخش مروست نيز توسط شركت آريا فاتح خاورميانه در آينده خبر داد.

وی خاطر نشان كرد: استفاده از امكانات خدادادی مانند نور خورشيد نيز در دستور كار قرار دارد و اميدواريم در سال جاری عمليات احداث سه كارخانه توليد انرژی خورشيدی درهرات – مروست و دهستان چاهک شروع شود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.