مقام ارشد اتحادیه اروپا: سفر موگرینی به ایران با هدف اطمینان بخشی به بانک های خارجی صورت می گیرد

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت سفر هیئتی از این اتحادیه به تهران، برای اطمینان بخشی به بانک های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران صورت می گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه خبری یوروآبزرور در گزارشی در مورد سفر هیئتی از اتحادیه اروپا به ایران نوشت: یک هیئت بلندپایه از اتحادیه اروپا با سرپرستی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه به ایران سفر می کنند تا بانک های بین المللی را درباره تجارت با ایران مطمئن کند.

این هیئت که روزهای شنبه و یکشنبه در ایران خواهد بود، شامل 7 کمیسیونر اتحادیه اروپا در بخش های انرژی، تجارت و صنعت است.

در ادامه این گزارش آمده است: متیو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا، نیز اوایل این هفته با گروهی متشکل از 60 تاجر برای امضای چندین قرارداد در زمینه های مختلف به ایران سفر کرد.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: این تعداد کمیسیونر «پیام منسجم ویکپارچه» مشارکت دوباره را به همراه دارد. این سفر برای «اطمینان بخشی مجدد به همه از اینکه همکاری با ایران ممکن است» صورت میگیرد.

وی گفت بانک های بین المللی به علت نگرانی های قانونی و سابقه ای در ارتباط با شبکه پیچیده تحریهای اعمالی اتحادیه اروپا و آمریکا در سال های اخیر  وجود داشته است، درباره بازگشت به ایران نگران هستند.

این مقام با اشاره به شرکتی بلژیکی که نقل و انتقالات بین المللی را مدیریت می کند، ادامه داد: «سه بانک ایرانی تاکنون به سوئیفت وصل شده اند. بانک های بزرگ همکاری مجدد با ایران را ردر پیش نگرفته اند و بازگشت اعتماد و اطمینان زمانبر است.»

وی در ادامه گفت: «ایران می خواهد به سازمان تجارت جهانی بپیوندد و ما  خواستار این هستیم که در این زمینه نقش حمایتی داشته باشیم.»

این مقام اتحادیه اروپا در ادامه اعلام کرد این اتحادیه برنامه 5 میلیارد یوروی برای مدرن سازی برنامه غیرنظامی انرژی هسته ای ایران تدارک دیده است و دیگر فرصت ها در بخش های هوایی و ریلی ایران را در نظر دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۲:۰۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
اینا که همه می دونن که اصلا از همون اول قرار نبود بانک های بزرگ اروپا با ایران رابطه داشته باشند قرار این بوده که با بانک های کوچک اروپا رابطه داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
دیگه چی شده داره میاد.جاسوسی؟
آخرین اخبار