خاطره حاتمی از حضورش در فیلم «دربست»، دلایل کم کاری خود و برنامه‌اش برای آینده گفت.

حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خاطره حاتمی بازیگر جوانی است كه با حضور در چندین فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی توانسته در دنیای بازیگری جایگاه خوبی برای خودش  دست و پا كند؛ وی در حال حاضر فیلم سینمایی «دربست» را در گروه هنر و تجربه روی پرده سینماها دارد.

به همین بهانه پای صحبت‌های او در خصوص حضورش در فیلم (دربست)، دلایل كم كاری و برنامه‌اش برای آینده نشستیم. 


* خانم حاتمی چطور به فیلم «دربست» پیوستید؟

مثل فیلم‌های دیگر با من تماس گرفتند و به دفترشان برای صحبت مراجعه کردم؛ فیلمنامه را خواندم و نظرم را جلب كرد. در نتیجه بازی در این فیلم را پذیرفتم.


* این موضوع كه بازیگران برای بازی در این فیلم دستمزدی نگرفتند، حقیقت دارد؟ 

دستمزد كه گرفتیم؛ اما با توجه به فیلم اولی بودن كارگردان كار و برای حمایت از سینمای مستقل مقدار دستمزد خیلی زیاد نبوده است؛ به همین دلیل تهیه‌كننده كار لطف دارند و می‌گویند بازیگران دستمزد نگرفتند؛ اما در واقع دستمزدی كه برای همه فیلم‌ها می گیریم، در این فیلم دریافت نكردیم.


* كار با کارگردان فیلم اولی چطور بود؟ دچار مشكل نشدید؟

نه به هیچ وجه، خیلی خوب و عالی بود و با همه چیز خیلی حرفه‌ای برخورد می‌شد.


* آیا فیلم را با مردم دیدید؟ 

هنوز نه، اما در حال برنامه ریزی برای این كار هستم و به احتمال زیاد در هفته آینده سینمایی كه ساعتش مناسب باشد را هماهنگ می كنم تا فیلم را در كنار مردم ببینیم؛ به نظرم اینكه بتوانی از نزدیک نتیجه كار و همزمان عكس‌العمل های مردم را نسبت به آن ببینی، اتفاق جالبی است و حس خیلی خوبی دارد.


* بازخوردها در اكران خصوصی فیلم چطور بود؟

خدا را شكر همكاران و افرادی كه در اكران خصوصی «دربست» حضور یافتند، فیلم را خیلی دوست داشتند و بازخوردها خیلی خوب بود.


* نظر خودتان در مورد فیلم چیست؟ 

من خودم فیلم را خیلی زیاد دوست دارم و امیدوارم فروش خیلی خوبی داشته باشد تا تهیه كننده و كارگردان كار بتوانند فیلم های دیگری را در عرصه سینما تولید كنند.


* معیارهای شما برای انتخاب نقش؟ 

به نظرم نقش باید بتواند اول از همه خود من به عنوان بازیگر و بعد مخاطب را جذب كند و جای كار داشته باشد؛ كوتاهی یا بلندی نقش به هیچ وجه برایم مهم نیست و در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی فقط به دلیل اینكه كاراكتر را دوست داشتم، حاضر به بازی در نقش‌های كوتاه شدم. فرقی نمی كند یك قسمت یا ده قسمت حضور داشته باشم بلكه نقش باید به گونه‌ای باشد كه من و تماشاگران در کنار هم دوستش داشته باشیم.


*‌با توجه به اینکه شما هر دو عرصه سینما و تلویزیون را تجربه کرده‌اید، فکر می کنید چه تفاوتی بین بازی در تلویزیون و سینما وجود دارد؟ 

به نظر من این دو عرصه فرق عجیبی با هم ندارند و مهم خود كار است؛ اینكه تئاتر، سینما یا تلویزیون باشد فی نفسه ارزشی ندارد بلكه مهم نقش و متنی است كه به تصویر كشیده خواهد شد.


* خود شما بازی در كدام مدیوم را ترجیح می‌دهید؟ 

خداراشكر هم تئاتر بیننده خاص خودش را دارد، هم سینما به تازگی رونق پیدا كرده است و هم تلویزیون بیننده زیادی دارد؛ به نظرم فرقی نمی‌كند در چه مدیومی كار می كنی؛ بلكه مهم حضور موثر و درست در كاری است كه پذیرفته‌ای.


* مدتی است كم كار شده‌اید، دلیل خاصی دارد؟

بله دلیل خاصی دارد؛ قصد دارم بیشتر در نقش‌هایی بازی كنم كه دوستشان دارم و مدتی است در انتخاب هایم دقت بیشتری به خرج می‌دهم كه این موضوع باعث شده قدری گزیده كار شوم.


* كارگردانی یا بازیگری هست كه آرزوی همكاری با او را داشته باشید؟

خوشبختانه در حال حاضر كارگردان‌های كاربلد زیادی در سینمای كشورمان داریم كه هركسی دوست دارد با آنها همكاری كند؛ همینطور بازیگرهای خیلی خوبی چه در آقایان و چه در خانم‌ها مشغول كار هستند كه قرار گرفتن در كنار آنها به عنوان پارتنر برای هر بازیگری ایده آل است. روز به روز تعداد خوب های سینما در حال  افزایش است و بدون شك افراد زیادی هستند كه علاقه دارم با آن ها همكاری كنم اما نمی‌توانم اسم ببرم.


* بجز بازیگری شغل دیگری دارید؟

خیر، به عنوان شغل تنها بازیگری را به شكل جدی و حرفه‌ای  دنبال می‌كنم و فعالیت دیگری ندارم.


* تصمیم ندارید مثل بعضی از بازیگران خودتان در مقام کارگردان فیلم بسازید؟

 تا الان فیلم كوتاه نساختم اما كارهای كوچكی در این زمینه انجام داده‌ام؛ در حال حاضر به شكل جدی به این موضوع فكر نمی‌كنم ولی كسی از آینده خودش خبر ندارد و امكان هرچیزی وجود دارد.


* آینده سینما را چطور می بینید؟

من هفته ای یكبار به سینما می روم و این هفته فیلم «ابد و یك روز» را دیدم كه فیلم خیلی خوبی بود و فكر می كنم آقای روستایی دراولین تجربه شان بسیار عالی عمل كردند؛ به نظرم این فیلم و فیلم های خوب دیگری که در جشنواره فجر شاهدشان بودیم نوید سال خوبی را برای سینمای ایران می دهند. 


* برنامه برای امسال؟

باید كارهایی كه پیشنهاد می شود را بررسی و از بینشان گزینه های مناسب را انتخاب كنم و برای نقش هایم تلاش كنم. همچنین یکسری برنامه های شخصی دارم كه باید آن ها را انجام دهم و در كل سعی كنم در زندگی آدم بهتری باشم.


* كار جدید؟

 از یک فیلم سینمایی و دو تله فیلم پیشنهاد دارم كه مشغول بررسی آنها هستم اما هنوز هیچكدام قطعی نشده است.




گفتگو از: مجید افشاری


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار