رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی بناب از صادرات 46 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به 30 کشور جهان از این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سلیمانی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته انواع خشکبار و محصولات کشاورزی، مواد شوینده، لوازم خانگی و مواد لبنی به ارزش 2 هزار و 206 میلیارد و 694 میلیون و 508 هزار و 702 ریال از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

وی افزود: این میزان محصول در قالب 500 فقره گواهینامه کالاهای صادراتی به کشورهای هند، مجارستان، پرتغال، آلبانی، برزیل، دبی، افغانستان، عراق، ترکیه، الجزایر، رومانی، آذربایجان، اکراین، روسیه، فرانسه، آفریقا، عربستان، قطر، ارمنستان، چین، گرجستان، مالزی، ترکمنستان، اتریش، سوئیس و کانادا صادر شده است.

وی این محصولات را شامل انواع کشمش تیزآبی، انگوری، آفتابی، خرما، برگه زردآلو و قیسی اعلام کرد.

سلیمانی‌فرد افزود: در این مدن یک میلیون و 221 هزار دستگاه لوازم خانگی شامل انواع کولر آبی، آبگرمکن گازی و بخاری گازی به خارج از کشور صادر شده است.

شهرستان بناب با 140 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و بعنوان یکی از قطب‌های مهم صادرات در استان مطرح است.

میزان صادرات سالیانه انواع کالاهای صنعتی و محصولات کشاورزی از بناب به کشورهای مختلف به حدی است که سبب ایجاد و راه‌اندازی گمرک در این شهرستان شده و صادرکنندگان منطقه به دور از هرگونه تعلل و هزینه‌های اضافی بعد مسافت به صدور کالاهای خود مشغول هستند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.