کارشناسان معتقدند با توجه به شرایط اقلیمی کشور و محدودیت منابع آبی در بلند مدت راهی جز افزایش بهره وری در کشور وجود ندارد.

احمد کبیری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص مدیریت تولید در بخش کشاورزی، اظهار داشت: بخش کشاورزی، در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی با مدیریت صحیح و تلاش تولیدکنندگان حرکت قابل قبولی داشته است.

وی با اشاره به اینکه بهره وری مهم ترین موضوع در این بخش است، گفت:با توجه به شرایط اقلیمی کشور و محدودیت منابع آبی، در بلند مدت راهی جز افزایش بهره وری در کشور وجود ندارد بطوریکه برای اجرای این امر باید کشاورزی دانش بنیان را جایگزین کشاورزی سنتی کنیم.

کبیری با اشاره به تاثیر نیروهای فارغ اتحصیل دانشگاهی در هموار کردن کشاورزی دانش بنیان اظهار داشت: ده ها هزار فارغ التحصیل دانشگاهی جویای کار در کشور وجود دارد که اگر بتوانیم ساز و کار حضور مهندسان جوان را فراهم کنیم، این امر می تواند منجربه افزایش بهره‌وری پایدار و تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی افزود: در واقع برای رسیدن به خود کفایی پایدار بایستی علاوه بر تولید علمی و مبتنی بر دانش ، از بذرهای اصلاح شده و حداکثر بهره وری آب و خاک در کشور استفاده کنیم.

***دستیابی به استقلال اقتصادی تنها با مدیریت تولید شدنی است

همچنین سید راضی نوری نائب رئیس دوم کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی مهم ترین مسئله ،مدیریت تولید است که همواره مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به این امر تاکید دارند و باید گفت که اگر مشکلات تولید کنندگان از سر راه بر داشته نشود به استقلال اقتصادی دست نخواهیم یافت.

وی افزود: در واقع برای اجرای مدیریت تولید در بخش کشاورزی لازم است که کارگروه تخصصی در وزرات جهاد تشکیل شود و این مسئله را به عنوان محور اساسی در پیشرفت، ترقی و چشم انداز تولید مدیریت و بررسی نماید.

نوری با اشاره به مهم ترین موضوع تولید یادآورشد: افزایش بهره وری آب و خاک از مهم ترین موضوع در بخش کشاورزی است که می بایست براساس ماده 33 قانون به آن توجه ویژه ای شود.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسیدن به مرز خود کفایی محصولات تصریح کرد: برای رسیدن به مرز خودکفایی محصولات کشاورزی لازم است که بر اساس قانون اقدامات عملیاتی در راستای افزایش بهره وری، توسعه مکانیزاسیون، استفاده بهینه از آب صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار