دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: از سیزدهم فروردین ماه صادرات تخم مرغ به سبب مشکلات سیاسی عراق کاهش یافته است.

سید فرزاد طلا کش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به کاهش میزان صادرات در چند روز اخیر اظهار داشت: از اوایل فروردین تا چند روز پیش، به طور متوسط روزانه 350 تن تخم مرغ به بازار عراق صادر شده که متاسفانه  از سیزدهم فروردین ماه مشکلات سیاسی عراق به گمرک کشیده و موجب شده تنها 140 الی 150 تن تخم مرغ صادر شود.

وی با اشاره به میزان صادرات تخم مرغ در سال گذشته بیان داشت: صادرات درسال گذشته رقم قابل توجهی داشته ، به طوریکه بنابر آمار رسمی حدود 93 هزار تن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده است.

طلا کش به پیش بینی وضعیت صادرات در سال جاری اشاره کرد و گفت: اگر شرایط همانند سال گذشته مساعد باشد می توان گفت که تنها ممکن است 4 الی 5 هزار تن میزان صادرات افزایش یابد.

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در خصوص جوجه ریزی واحد های تولیدی یاداور شد: در واقع به سبب نوسانات قیمت و مازاد تولید در سال 94 در برنامه تولید پیش بینی کرده ایم میزان جوجه ریزی 2 میلیون کاهش یابد به طوریکه از 37 و نیم میلیون جوجه به 35 و نیم میلیون جوجه تقلیل یابد  تا در بازار شاهد ثبات قیمت باشیم چرا که مازاد تولید ضربه مهلکی به مرغداران وارد می کند.

وی با اشاره به تراز تجاری منفی تخم مرغ در سال 93 و 94 گفت: طبق آخرین قیمتگذاری قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران از سوی وزارت جهاد کشاورزی با ده درصد سود مرغداری، 4 هزار و 70 تومان اعلام شده که متاسفانه اکنون هر کیلو تخم مرغ درب واحد های مرغداری 3 هزار و 50 تومان به فروش می رسد که این امر زیان هزار تومانی مرغدران در فروش هر کیلو تخم مرغ را نشان می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار