سازمان کشورهای صادرکننده نفت - اوپک - در مورد عرضه بیش از حد طلای سیاه در بازارهای جهانی هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ اوپک در گزارش ماه آوریل ، پیش بینی قبلی خود را درباره میزان افزایش تقاضا برای نفت در سال 2016 حدود 50 هزار بشکه در روز کاهش داد. بر اساس گزارش ماه آوریل اوپک، این سازمان اکنون انتظار دارد امسال میزان تقاضا برای نفت در مقایسه با سال 2015 حدود 1.2 میلیون بشکه در روز افزایش داشته باشد. 

اوپک ماه مارس میزان تقاضا را برای نفت در سال 2016 94.18 میلیون بشکه در روز پیش بینی کرده بود. 

در سال 2015، تقاضا برای نفت در مجموع به 92.98 میلیون بشکه در روز رسید، که 1.54 میلیون بشکه در روز در مقایسه با سال قبل از آن بیشتر بود.

 
در گزارش اوپک آمده است بهای نفت در مارس بیش از 20 درصد افزایش یافت و به این ترتیب بهبود کند قیمتها بعد از سقوط قیمتها بین 2014  و 2015 ادامه پیدا کرد.
در این سالها ( 2014 و 2015)‌ بهای نفت به پایین ترین سطح خود در بیش از 12 سال رسید.

در گزارش اوپک آمده است این موارد تحت تاثیر پیش بینی ها درباره نتایج نشست آتی دوحه است.
 در این نشست که یکشنبه آینده برگزار می شود تثبیت سطح تولید بررسی خواهد شد . 

همه کشورهای تولید کننده و نه فقط اعضای اوپک از کاهش بهای نفت که از اواسط 2014 به 60 درصد رسیده است رنج می برند. علت اصلی این فروپاشی قیمت، مازاد عرضه بخصوص افزایش تولید نفت شیست آمریکا بوده است .

اواسط ماه فوریه وزیران نفت عربستان سعودی، قطر و ونزوئلا از اوپک و "الکساندر نوواک،"  وزیر انرژی روسیه، در دوحه دیداری داشتند و درباره چگونگی بهبود اوضاع در خصوص قیمت های جهانی نفت گفتگو کردند. آنها آمادگی خود را برای تثبیت میانگین تولید نفت در سال 2016 در سطح میزان تولید ماه ژانویه، در صورتی که دیگر کشورهای تولید کننده نفت نیز به این طرح ملحق شوند، اعلام کردند.

رسیدن به توافق میان 15 کشور بزرگ تولید کننده که 75 درصد کل تولید جهانی را در دست دارند تضمین شده نیست.
ایران به عنوان یک عضو تاثیرگذار اوپک تاکنون هرگونه تلاش برای تثبیت تولید را رد کرده زیرا در تلاش برای جبران زیان هایی هست که در سالهای گذشته متحمل شده است.

"محمد بن سلمان،" ولیعهد عربستان، گفته است اگر ایران و کشورهای دیگر تولید کننده بزرگ تولید را تثبیت کنند ریاض نیز در این راستا اقدام خواهد کرد.

"علی النعیمی،" وزیر نفت عربستان، روز چهارشنبه بار دیگر هر نوع کاهش تولید نفت کشورش را رد کرد.

اوپک طبق معمول در این گزارش، درباره میزان تولید اعضای خود پیش بینی نکرده و فقط به این موضوع بسند کرده است که اعضا اوپک در مارس گذشته  32.25 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده اند. این رقم در مارس 2015 حدود 31.85 میلیون بشکه بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار