اعتصاب پرشمار کارگران مخابراتی در آمریکا

حدود 39 هزار نفر از کارگران شرکت مخابراتی آمریکایی ورایزن دست به اعتصاب زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ای بی سی آمریکا، حدود 39 هزار نفر از کارگران خطوط زمینی و کابلی شرکت ورایزن در سواحل شرقی آمریکا دست از کار کشیدند.

این کارگران که عضو دو اتحادیه کارگران مخابرات آمریکا و اتحادیه بین المللی برادری کارگران، هستند، برای شاخه خطوط مخابراتی شرکت ورایزن کار می کردند.

در فیلادلفیا، حدود صد نفر از کارگران اعتصاب کننده وارد خیابان نزدیک دفتر این شرکت شده و علیه آن شعار دادند. در ایالت نیوجرسی نیز کارگران در بیرون از دفتر شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

ریچ یانگ، سخنگوی شرکت ورایزن از اینکه رهبران این دو اتحادیه خواستار این اعتصاب شده‌اند بسیار ناراحت است. وی گفت: این اتحادیه به هزاران کارگر غیراتحادیه‌ای آموزش داده که چگونه وارد تجمع کارگران اعتصاب کننده شوند.

اتحادیه‌ها می گویند که شرکت ورایزن قصد دارد دستمزدها را ثابت نگه دارد، کارگران را به راحتی اخراج کند و بیشتر به کارگران پیمان کار اتکاء کند. ورایزن اعلام کرده است که مسائل مراقبت بهداشتی برای بازنشستگان و کارگران کنونی وجود دارد، زیرا هزینه‌های پزشکی افزایش یافته و شرکت قصد دارد انعطاف پذیری بیشتری برای مدیریت کارگرانش ایجاد کند.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار