رئیس اداره صنعت معدن وتجارت ریگان گفت: نبود راه مناسب مانع استخراج معادن مرمر ومس در شهرستان ریگان شده است .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،پرویز جلالی گفت: شهرستان
ریگان دارای معادن غنی مس وسنگ مرمر سنگ اهن و..می باشد که نیاز به استخراج دارند .

وی تاکید کرد: با استخراج از این معادن اشتغال زایی در این منطقه در سال اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل ایجاد خواهد شد .

رئیس اداره صنعت معدن وتجارت ریگان تصریح کرد: در شهرستان ریگان 38معدن شناسایی وبه ثبت رسیده است که از این معادن دو معدن پروانه اکتشاف دریافت ودر حال استخراج سنگ مرمر می باشند .

جلالی تصریح کرد: سنگ مرمر دو معدن فعال ،به دلیل مرغوبیت زیاد به کشور چین ارسال شد که این مرغوبیت سنگ مرمر در شرق کشور بی نظیر می باشد .

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل اذعان کرد: امیدواریم با تامین برق و ایجاد راه ارتباطی زمینه بهره برداری ازاین معادن فراهم شود

رئیس اداره صنعت ومعدن وتجارت ریگان با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 100تن سنگ مر مر از معادن سنگ مرمر ریگان استخراج شده است اظهار کرد: استخراج این معادن تا کنون برای 30نفر اشتغال زایی ایجاد نموده است .

جلالی خاطرنشان کرد: یکی از معادنی که در منطقه ضفتک شهرستان ریگان اماده استخراج می باشد معدن مس می باشد که در گذشته از این معدن مس استخراج شد

وی گفت به دلیل نبود راه مناسب این معدن اکنون راکد می باشد که با فعال شدن ان بیش از 30نفر از اهالی منطقه به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند
شد .
رئیس اداره صنعت معدن وتجارت ریگان اظهار داشت یکی از مشکلاتی که این معدن داشت مشکل برق بود که با پیگیرهای صورت گرفته برق این منطقه بر قرار شد .
جلالی گفت با احداث جاده ریگان جاسک 70درصد معادن شهرستان ریگان فعال خواهند شد که این امر در توسعه اقتصادی شهرستان نقش به سزایی را ایفا خواهد نمود .
انتهای پیام/ح
برچسب ها: معدن ، زیرخاکی ، ریگان ، مرمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار