فرماندار هنديجان از رشد 7 برابری ارزش صادرات از گمرک بندر سجافی این شهرستان خبر داد.

رشد 7 برابري صادرات از بندر سجافيبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد جعفري نسب  در این خصوص گفت: سال گذشته 9 ميليارد ريال صادرات غير نفتي از گمرك بندر سجافي اين شهرستان انجام شد كه نسبت به سال 1393 رشد 7 برابر رشد داشته است.

وی بیان داشت: علوفه، سفال، دام و ماهي از مهم ترين اقلام صادراتي که از گمرك بندر سجافي بوده كه به كشورهاي حاشيه خليج فارس صادر شده اند.

جعفري نسب بيش ترين ميزان اين افزايش صادرات را مربوط به فصول بهار و پائيز عنوان کرد.

فرماندار هنديجان اظهار داشت: اين بندر فاقد اسكله دوم و سردخانه است و مي توان با ايجاد امكاناتي مانند احداث اسكله دوم و سردخانه در اين بندر به توسعه صادرات كمك کرد.

وی تصریح کرد: لايروبي خور هنديجان براي پهلوگيري شناورهاي با تناژ بالا نيز مي تواند به افزايش حجم صادرات در اين گمرك كمك كند، اما تاكنون اقدامي براي لايروبي اين خور صورت نگرفته و تردد شناورها را با مشكل مواجه ساخته است.

این مقام مسئول به لزوم هماهنگي بيش تر اداره هاي اين شهرستان براي تسهيل در فرايند صادرات تاکید کرد و افزود: ظرفيت هاي خوبي در اين شهرستان براي صادرات وجود دارد كه با همكاري اداره هاي مربوطه مي توان فرايند صادرات را سريع تر و با حجم بيش تر به انجام رساند.

شهرستان هنديجان با داشتن 90 کیلومتر ساحل با خلیج فارس داراي يك گمرك است كه سال گذشته با حضور استاندار خوزستان به طور رسمي تجاري شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.