مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان گفت: پنجمين جشنواره بين المللي فيلم سبز همزمان با سراسر كشور در خوزستان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهيجان زاده هنر و فيلم را ابزاري مناسب براي فرهنگ سازي عنوان کرد و اظهار داشت: جشنواره هاي زيست محيطي، فرصت آموزش مسائل مرتبط با محيط زيست را براي ما فراهم مي كنند.

وي به تاريخچه جشنواره فيلم سبز در ايران اشاره کرد و افزود: پنجمين دوره اين جشنواره پس از 10 سال وقفه از 24 تا 31 ارديبهشت امسال همزمان در سراسر كشور برگزار خواهد شد.

لاهيجان زاده ارسال بيش از 1 هزار اثر به دبيرخانه جشنواره را از ويژگي هاي اين دوره عنوان كرد و اذعان داشت: از اين مجموع 200 اثر خارجي از كشور هاي آلمان، فرانسه، ايتاليا، آمريكا و لهستان و 800 اثر نيز از هنرمندان داخلي رسيده كه قرار است پس از بازبيني و انتخاب آثار برتر 120  تا 150 اثر در بخش هاي كودك، طبيعت و صنعت به مدت 60 ساعت در طول برگزاري جشنواره به نمايش گذاشته شود.

مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان با اشاره به حضور آثاري از سوي هنرمندان استان در اين جشنواره اظهار كرد: با توجه به تنوع زيستي ويژه و مشكلات زيست محيطي خوزستان، هنرمندان از مسائل زيست محيطي اين استان غافل نشده و در اين زمينه مستندهاي خوبي تهيه كرده اند.

وی با درخواست مشاركت همه مسئولان در برگزاري اين جشنواره خواستار اطلاع رساني همه دستگاه هاي برگزار كننده براي حضور مردم در خوزستان براي ديدن اين فيلم ها شد.

اين جشنواره در سال 1377 با شعار 'تنها يك زمين داريم، حفظش كنيم' آغاز شد.

دور دوم جشنواره در سال 1379 با شعار 'محيط زيست در آيينه گفت و گوي تمدن ها، دور سوم در سال 1381 با شعار 'انسان محور توسعه پايدار' و دور چهارم در سال 1384 با شعار 'آموزش براي توسعه پايدار' برگزار گردید.

در مجموع 4 دوره برگزار شده، 1 هزار و 934 فيلم نمايش داده شد كه از اين ميان 1 هزار و 585 اثر از ايران، و 349 اثر از كشورهاي ديگر به جشنواره ارسال شده بودند.

فرهنگ سازي و ارتقاي آگاهي مردم و مسئولان در حوزه حفظ و توسعه محيط زيست، ايجاد زمينه ارتباط هنرمندان و مردم با موضوع حفظ محيط زيست و ترويج و ارتقاي سطح كيفي محصولات فرهنگي هنري و سينمايي در حوزه محيط زيست از اهداف اين جشنواره می باشند.

شایان ذکر است خوزستان در آخرين دوره اين جشنواره جزو استان هاي برتر در برگزاري معرفي شناخته شد.

 انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.