نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از رفتار برخی از نامزدهای این انتخابات انتقاد کرد و آن را ناشایست خواند.

جان کیسیک: رفتار برخی نامزد‌ها، شایسته فردی نیست که می‌خواهد رئیس جمهور شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جان کیسیک، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: رفتار برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شایسته فردی نیست که می‌خواهد راهی کاخ سفید شود. 

وی در اظهاراتی در شهر نیویورک گفت: به خاطر چالش‌هایی که ما با آن‌ها روبرو هستیم و گزینه‌های مختلفی که پیش روی ما وجود دارد هرگونه تصمیم گیری و اظهار نظر ما می‌تواند سبب افزایش بیم و امید و ایجاد حالت دو قطبی در جامعه آمریکا شود. چاره کار این است که ما به گذشته بازگردیم و سبب امیدآفرینی شویم. این افراد به آمریکای امروز تنها به عنوان یک مکان ورشکسته می‌نگرند. افرادی که سبب این ورشکستگی شده‌اند از ما نیستند و ممکن است که افرادی پولدار یا بی‌پول باشند. آن‌ها ممکن است افرادی با نام‌های مختلف و عقیده‌های مذهبی متفاوت و با نژاد‌های مختلف یا رنگین پوست بوده یا اینکه از شیوه‌های زندگی متفاوتی برخوردار باشند. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: ما گفته‌ایم که به خاطر این تغییر آمریکا به مکانی تاریک بدل شده است. ما از پای درآمده‌ایم و مدتهاست که دیگر قدرتمند نیستیم. ما گفته‌ایم که مدتهاست که در جهان از احترام برخوردار نیستیم. 

در حقیقت کشورهای دیگری سرنوشت ما را تعیین می‌کنند زیرا آن‌ها از ما هوشمند‌تر و قدرتمند‌تر شده‌اند. این تصویر از آمریکا که شاهد نزول اقتصادی و اجتماعی هستیم همیشه با هشدارهایی درباره احتمال زوال ما همراه بوده است. برای بسیاری از آمریکایی‌ها چشم انداز هراس انگیزی است تا چشم اندازی برای سازندگی. 


کیسیک گفت: برخی از افراد احساس می‌کنند که می‌توانند با ایجاد هیاهو از ترس و ارعاب مردم بهره برداری کنند. این اقدام آن‌ها می‌تواند سبب سقوط آمریکا به پرتگاه شود و نمی‌تواند سبب عظمت دوباره ما شود. ما می‌شنویم که برخی افراد پیشنهاد داده‌اند که برای مسئله مهاجرت موضوع مذهب افراد بررسی شود و بر همسایگان کشورمان نظارت بیشتری داشته باشیم. آن‌ها خواهان اخراج یازده میلیون و نیم نفر از کشور شده‌اند. این موضوع می‌تواند اثرات قرون وسطایی برای تجارت و کارآفرینی در آمریکا داشته باشد. ما شاهد این پیشنهاد بوده‌ایم که از ناتو خارج شویم و اروپا و روسیه را تحریم کنیم، از تسلیحات اتمی استفاده کنیم، از معاهده‌های دفاعی در آسیا و خاورمیانه خارج شویم و به هم پیمانانمان در این مناطق بگوییم که ما رفتیم و شما تنها خواهید بود. 

وی افزود: برخی پیشنهاد وضع مالیات‌های ارزش افزوده بیشتر و کاهش دستمزد‌ها به روشی عجیب و غریب و آزار دهنده را به منظور ایجاد توازن در بودجه داده‌اند. 

نامرد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پایان گفت: من شاهد این موضوع هستیم که برخی نامزد‌ها به همدیگر به روشی توهین آمیز حمله می‌کنند و همدیگر را دروغگو خطاب می‌کنند و ارزش خود را زیر سوال می‌برند. به نظرم ادامه این موضوع نمی‌تواند نشان دهنده رفتار فردی باشد که به دنبال راهیابی به کاخ سفید است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار