بعد از اخطار عضو هیئت رئیسه مجلس به مصوبه بنزینی با موافقت نمایندگان برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

بذرپاش: مصوبه بنزینی دارای ابهامات است/ لاریجانی: مصوبه به کمیسیون ارجاع  داده می‌شود

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر طی اخطاری براساس اصل سوم قانون اساسی بند 12 در صحن علنی امروز سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه خطاب به لاریجانی گفت: شما صبح مصوبه‌ای داشتید که انگار حواسمان جای دیگری بود.

وی تصریح کرد: این مصوبه، به مصوبه بنزینی معروف است و با آن نیمی از مصرف بنزین با قیمت بالای دو هزار تومان فروخته خواهد شد.

بذرپاش تاکید کرد: برداشت اکثریت مجلس در هنگام رای دادن به این مصوبه این بود که قرار است در مورد کارت سوخت‌ها رای‌گیری شود در صورتی که اینگونه نبود.

نماینده مردم تهران، ری،‌شمیرانات و اسلام شهر با اشاره به اینکه این مصوبه چند ابهام دارد، گفت: مثلا عنوان شده انواع سوخت تک نرخی شود و قیمت‌هانیز به صورت پلکانی بالا رود وهمچنین مصارف بالای 180 لیتر باید بیشتر از 2 هزار تومان فروخته شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مصوبه عنوان مصرف پایه ذکر شده در صورتی که مصرف پایه در این مصوبه مشخص نیست و همچنین در این مصوبه که برای مصرف بالای 150 لیتر قیمت تمام شده بنزین گرفته شود، چه کسی قیمت تمام شده بنزین را مشخص خواهد کرد.

بذرپاش اظهار داشت: در این مصوبه به حمل و نقل عمومی پرداخته نشده و این مصوبه این برداشت را برای مردم بوجود می‌آورد که مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌خواهد بسیاری از چیزها گران کند در صورتی که اینجوری نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: اگر ما صبح هیچ مصوبه‌ای نداشتیم بهتر بود تا اینکه این مصوبه وضع شود.

لاریجانی در پاسخ به بذرپاش اظهار داشت: این ابهامات باید قبل از رای‌گیری مشخص می شد و برخی از این ابهامات درست است.

وی تاکید کرد: کمیسیون تلفیق بودجه باید این موضوع را بررسی کند و اگر ابهامی وجود دارد آن را برطرف کند.

براساس این خبر بعد از سخنان لاریجانی ارجاع این مصوبه که به پیشنهاد توکلی نماینده تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلام شهر در جلسه صبح امروز تصویب شده بود، به رای گذاشته شد و نمایندگان با 143 رای موافق ، 14 مخالف و 2 رای ممتنع آن را مورد تصویب قرار دادند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مجلس ، مصوبه ، بذرپاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
آفرین بر دقت نظر آقای بذر پاش ،انشالله کمیسیون محترم تلفیق پیشنهاد لغو مصوبه را بدهد.
آخرین اخبار