مصرف برخی داروها مانند داروهای کنترل فشارخون بالا یبوست را تشدید می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛متخصص داخلی گفت: نداشتن رژیم غذایی حاوی سبزیجات و میو‌ه‌ها، مصرف کم مایعات و نداشتن فعالیت فیزیکی مناسب موجب تشدید یبوست می‌شوند.

دکتر محمدی افزود : علاوه بر عوامل شایعی که یبوست را تشدید می‌کنند، مصرف برخی داروها مانند داروهای کنترل فشارخون بالا و برخی داروهای پایین‌آورنده چربی خون هم در ایجاد یبوست موثرند.

وی گفت: شرایط فیزیولوژیکی مانند حاملگی و افزایش سن، برخی از بیماری‌ها که با کاهش حرکت همراه است مانند عارضه قطع نخاع یا بیماری‌های عضلانی از جمله دیستروفی عضلانی نیز از علل یبوست به شمار می‌روند.

متخصص داخلی افزود: برخی بیماری‌های روده‌ بزرگ که به دنبال اختلال در حرکات روده‌ ایجاد می‌شوند مانند سندرم روده تحریک‌پذیر، بیماری‌های مرتبط با عضلات کف لگن، کم‌کاری تیروئید و کم‌کاری سایر هورمون‌ها، دیابت، تومورها و سرطان‌های روده نیز در ایجاد یبوست تاثیر دارند.

محمدی گفت: روش درمان بر اساس علت بروز بیماری تعیین می‌شود و در ابتدا باید رژیم غذایی افرادی که دچار یبوست شده‌اند، اصلاح شود.

متخصص داخلی افزود: عدم درمان یبوست موجب بروز عوارضی مانند خونریزی ناشی از بواسیر و چکیدن خون از مقعد می‌شود که در طولانی‌مدت برای دستگاه گوارشی و روده‌ بزرگ مضر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، بیماری ، یبوست ، تشدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.