ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما در خصوص مهمترین و سختترین بخش ساخت فیلم «یتیم خانه ایران» به خبرنگار
حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ساخت جزء به جزء این اثر بسیار دشوار بود و سختیهای فراوانی را متحمل شدیم. به عنوان نمونه سکانسهایی که مربوط به بازی بازیگران خردسال و نوجوان بود، برای اینکه بتوانیم سطح باورپذیری را بالا ببریم، ساعتها و روزهای زیادی وقت گذاشتیم. برای سکانسهایی که مربوط به خوابیدن آنها بود، باید صبر می کردیم چند ساعت از نیمههای شب بگذرد تا به خواب واقعی فرو بروند و بعد فیلمبرداری را انجام میدادیم، بخشهای بیماری و ... که جای خود داشت.
وی افزود: با همه دشواریها با کمک خداوند، فعالیت گروهی حرفهای و دلسوز و با عشقی خاص طی دویدن و فعالیت چند ماهه، این اثر تولید شد و ما سعی کردیم به بهترین خروجی برسیم. امیدوارم مورد رضایت مخاطبان قرار بگیرد.
وی در مورد کوتاه کردن زمان «یتیم خانه ایران» با توجه به شنیدهها مبنی بر زمان سهساعته آن و بازنویسی فیلمنامه عنوان کرد: هیچ صحنهای از فیلم را کات نکردیم. فقط ریتمش را تند کردیم و زمان واقعی آن در حال حاضر حدود 118 دقیقه است. در مورد بازنویسی بگویم که حدود 13 بار فیلمنامه را بازنویسی کردم.
کارگردان «قلادههای طلا» در مورد نویسندگی و مطالعاتی که قبل از ساخت فیلم انجام داده اظهار داشت: تقریبا تمام کتابهای آن مقطع زمانی و هر آنچه که از زمان به وجود آمدن قاجار تا پهلوی بود و حتی خاطراتشان را مطالعه کردم. کتابهای معاصر مربوطه را نیز خواندم.
این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود «یتیم خانه ایران» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده میشد، بیان کرد: به هر حال این اتفاق محقق نشد.
وی با بیان این مطلب که سینما و فیلم باید قصهگو باشد گفت: نکته مهم در هر سینمایی قصهگو بودن آن است. نیازی که در سینمای ما دیده میشود و باید به آن توجه کرد.
طالبی در بخش پایانی صحبتهای خود در خصوص خبرهای منتشرشده مبنی بر کلید زدن اثر جدیدش خاطرنشان کرد: فیلمی را کلید نزدم و این خبر را تکذیب میکنم.
انتهای پیام/