مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري خوزستان از اجرای 170 پروژه ملي و استاني بيابان زدايي و حفاظت از جنگل ها توسط اين اداره كل در استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهريار بذركار هزینه اجرای پروژه های مذکور را بالغ بر 340 ميليارد ريال عنوان کرد.

وي اظهار داشت: اعتبارات ملي اين اداره كل در سال 94 در حدود 130 درصد افزايش و اعتبارات استاني 50 درصد كاهش داشت.

بذرکار با اشاره به وضعيت اقليمي خوزستان تصریح کرد: 18 شهرستان در خوزستان اقليم بياباني دارد كه در امنيت و اقتصاد مردم اين مناطق تاثير گذار می باشد و مهم ترين مشكل اين مناطق خشكسالي است.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري خوزستان با بيان اينكه وضعيت فعلي اقليم خوزستان با توجه به گسترده تر شدن مناطق بياباني مناسب نيست اذعان داشت: با وجود اين مشكل نبايد بدون برنامه از سرچشمه هاي رودخانه هاي خوزستان آب برداشت شود.

شهريار بذركار به عوامل ايجاد بيابان در خوزستان اشاره کرد و گفت: يكي از دلايل ايجاد بيابان در استان تغيير در ساختار سنتي عشاير است كه هنوز مديريت نوين و مدرني جايگزين آن نشده است.

این مقام مسئول اجرا نكردن طرح آمايش سرزمين، و ايجاد و راه اندازي صنعت در مناطقي از خوزستان را از عوامل ايجاد بيابان دانست.

طرح آمايش سرزمين، ارزيابي نظام‌مند عوامل طبيعي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي به منظور يافتن راهي براي تشويق و كمك به جامعه بهره‌برداران در انتخاب گزينه‌هايي مناسب براي افزايش و پايداري توان سرزميني در جهت برآورد نيازهاي جامعه است.

اراضي استان خوزستان بالغ بر 6.4 ميليون هكتار است كه 5 ميليون هكتار اين اراضي زير نظر منابع طبيعي است.

در حدود 1.2 ميليون هكتار بيابان و بالغ بر 1 ميليون هكتار اراضي جنگل و بيشه در خوزستان وجود دارد.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.