تقریبا ۱۵۰۰ نفر برای پذیرش در مدارس علمیه استان خوزستان ثبت‌نام کرده‌اند که بعد از برگزاری آزمون، مراحل جذب آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان گفت: با نزدیک بودن زمان برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه کشور، تقریبا 1500 نفر برای پذیرش در مدارس علمیه استان خوزستان ثبت‌نام کرده‌اند که بعد از برگزاری آزمون، مراحل جذب آغاز خواهد شد.

حجت‌الاسلام یوسف ناصری، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، افزود: حوزه علمیه خوزستان، قابلیت جذب همه داوطلبین را دارد، اما سعی و سیاست استان بر این است که فقط افراد ممتاز وارد مدارس علمیه شوند.

حجت‌الاسلام ناصری تصریح کرد: آن دسته از افرادی که در آزمون ورودی نمره لازم را کسب کنند و معدل کتبی و نهایی سه سال آخر تحصیلی‌شان بالا باشد و در مصاحبه نهایی نیز حدنصاب امتیازات را کسب کنند، مجوز ورود به حوزه‌های علمیه را پیدا می‌کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، با بیان این‌که آمار ثبت‌نام کنندگان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، بیان داشت: کم شدن آمار بدین‌جهت است که ما کیفیت را برتر از کمیت دانسته و در این راستا هم سعی کردیم به صورت هدفمند مراحل پذیرش را انجام دهیم.

وی با اشاره به طرح جذب محور گفت: در این طرح مدارس علمیه خود جداگانه در مدارس تحصیلی و مساجد فعالیت‌های تبلیغی انجام می‌دهند و در این فعالیت‌ها، تعدادی از افراد نخبه را شناسایی و پس از آشنایی اولیه آنها با طلبه و فضای حوزوی، جهت پذیرش در مدارس علمیه، راهنمایی‌شان می‌کنند.

 حجت‌الاسلام ناصری، با اشاره به مراحل جذب و گزینش داوطلبین، اظهار داشت: نخستین مرحله از جذب داوطلبین ورود به مدارس علمیه، شرکت در آزمون ورودی است که پس از موفقیت در این آزمون، جهت حضور در مصاحبه علمی دعوت می‌شود و نهایتاً اگر از این مرحله نیز با موفقیت عبور کرد، وارد دوره اختبار و ثبیت می‌شود.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به زمان و مکان برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه خوزستان، گفت: این آزمون روز جمعه 27 فروردین‌ماه جاری ساعت 8 صبح در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.