هفدهمین سالگرد ارتحال آیت الله روحانی، نماینده سابق ولی فقیه در مازندران در مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل با سخنرانی آیت الله علم الهدی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری آیت الله علم الهدی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام هادی (ع) با اشاره به ساده زیستی و زندگی زاهدانه آیت الله روحانی(ره) در قبل و بعد از انقلاب، گفت: سبک زندگی این عالم ربانی بر اساس مبانی دینی و الگو گرفته از اولیای الهی بود و مهم‌ترین جلوه آن را در زندگی زاهدانه و ساده آن مرحوم و همسطح با زندگی طبقات ضعیف جامعه می توان دریافت.

آیت الله علم الهدی به گوشه ای از مبارزات نماینده فقید ولی فقیه در مازندران قبل از انقلاب اشاره و تصریح کرد: مرحوم آیت الله روحانی به عنوان یکی از شاگردان برجسته امام راحل، از سال 1342 خط مبارزه با رژیم طاغوت را در شمال کشور هدایت می کرد و تمام موضع‌گیری سیاسی آیت الله روحانی بر مبنای ایمان خالصانه الهی و باورهای دینی نشأت می‌گرفت.

وی افزود: زندگی زاهدانه همراه با مبارزه در خط ولایت و تبعیت محض از ولایت از ویژگی های برجسته آیت الله هادی روحانی محسوب می شود.

آیت الله شیخ هادی روحانی در سال 1302 هجری شمسی در خانه باصفای دوست محمد در سالروز میلاد با سعادت امام هادی(ع)به دنیا آمد و نام ایشان را «هادی» نهادند.

وی در سن هفت سالگی به مکتب و همچنین مدرسه کلاسیک آن زمان رفت و در سال 1320 به سبب علاقه وافری که به تحصیل علوم دینی داشت در سن 18 سالگی مشغول به تحصیل علوم دینی در بابل شد ولی چندی برای ادامه تحصیل حوزه علمیه قم را برگزید و در نزد اساتیدی مانند ادیب نیشابور امام موسی صدر، آیت الله حاج میرزا احمد مدرس، استاد میرزا جواد آقاتهرانی، شهاب‌الدین مرعشی‌نجفی و آیت‌الله‌العظمی بروجردی و حضرت امام خمینی (ره) کسب فیض کرد.

ایشان به عنوان شاگرد برجسته امام راحل، از پیشگامان مبارزه با طاغوت در شمال کشور محسوب می شد و بارها توسط ساواک دستگیر و مورد شکنجه قرار گرفت. ایشان پس از انقلاب به عنوان نماینده امام راحل در مازندران منصوب شد و نختسین نماز جمعه را در شمال کشور با جکم حضرت امام در آبان 1358اقامه کرد.

آن مرحوم پس از رحلت امام راحل، از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نمانیده ایشان در مازندران منصوب شد و جملات یگانه و منحصر به فردی از مقام معظم رهبری در خصوص آیت الله روحانی وجود دارد که نشان دهنده میزان علاقه و جایگاه این عالم ربانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.