همزمان با پایان یافتن فصل زمستان و فرا رسیدن بهار شاهد بروز تغییرات اساسی در طبیعت و بدن مان هستیم.

به گزارش خبرنگار پاکسازی بدن در فصل بهارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ یک متخصص طب سنتی گفت: در فصل بهار پاکسازی بدن به افراد توصیه می شود این پاکسازی متناسب با عادت ها و قابلیت های فردی از طریق حجامت کردن، فصد یا مصرف داروهای مسهل انجام می شود.


رضا قربانی با بیان اینکه افرادی وجود دارند که به هیچ یک از شیوه های اخلاط و سموم بدن عادت ندارند و انجام این نوع پاکسازی ها برای آنها بسیار دشوار است، افزود: برای این گروه نیز راه حلی ساده وجود دارد این گروه باید در فصل بهار مقدار غذایشان را نسبت به فصل های دیگر کمتر کنند تا مواد زائد و سموم کمتری در بدن شان انباشته شود.

وی اظهار داشت: علت کاهش مصرف مواد غذایی در وعده های صبحانه، ناهار و شام این است که با آغاز فصل بهار و گرم شدن هوا مواد زائد و انباشته درون بدن از حالت انجماد خارج شده و در بدن به جریان می افتد در این حالت که بدن ما در حال برون ریزی مواد زائد است.

قربانی ادامه داد: پرخوری و رعایت نکردن رژیم غذایی موجب ضعیف شدن توان و ایمنی بدن شده و به این ترتیب زمینه ابتلا به بیماری در افراد نمایان می شود.

وی تاکید کرد: یکی از بهترین وعده های غذایی برای افرادی که به شیوه های ذکر شده امکان پاکسازی ندارند مصرفمواد غذایی سبک،غذاها و مواد خوراکی است که ارزش غذایی کمتری دارند برای مثال غذا های مانند انواع آش ها،انواع بورانی ها ،کاهو ،سکنجبین ،سمنو وقره قوروت را می توان به عنوان سبک ترین غذاها برای فصل بهار را توصیه کرد.

رضا قربانی با اشاره به اینکه مصرف این غذاها موجب پاکسازی خون و تقویت اعصاب و قوای بدنی می شود افزود: نوشیدن آب ، دوغ ، ماست و ماءالشعیر سنتی که افزودنی شیمیایی نداشته باشند برای پاکسازی وخون وتقویت کبد در فصل بهار مناسب است و همچنین مصرف حبوبات فصل بهار مانند ماش ،نخود فرنگی وجو در طب سنتی توصیه شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: همدان ، پاکسازی بدن ، بهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.