112 میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت های کشاورزی گچساران هزینه شد

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت:112 میلیارد ریال اعتبار برای تقویت زیرساخت های کشاورزی در این شهرستان از یک ساله گذشته تاکنون هزینه شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛علی رضانژاد افزود: 12 طرح پرورش دام، 14 پروژه کانال آب به زمین های کشاورزی در مناطق روستایی، 9 پروژه ساخت پل و جاده های بین مزارع و 99 هکتار باغ از مهمترین زیرساخت های ایجاد شده کشاورزی گچساران در سال گذشته تاکنون بوده است.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها را 85 میلیارد ریال برآورد کرد.
مدیرجهاد کشاورزی گچساران به پرداخت 17 میلیارد ریال اعتبار تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های تولیدی در بخش های زنبورداری،پرورش قارچ، مرغ بومی و کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: این تسهیلات زمینه اشتغال 71نفر را فراهم کرد.
رضانژاد از پرداخت 10 میلیارد ریال اعتبار برای خرید 51 دستگاه تراکتور و دیگر ادوات کشاورزی مدت زمان یاد شده در گچساران خبر داد.
وی با یادآوری اهمیت رونق تولیدات کشاورزی به لحاظ امنیت غذایی و پیشگیری از وابستگی به بیگانگان در تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: توجه به تنوع بخشی به تولید، بهره گیری از شیوه های نوین کاشت، داشت و برداشت محصول از رویکردهای دولت برای رشد کمی و کیفی محصولات کشاورزی است.
پارسال 140 هزار تن محصول کشاورزی و دامی در گچساران تولید و روانه بازار مصرف می شود.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد
انتهای پیام /ف
برچسب ها: تقویت ، زیرساخت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.