تمام دانشجویان به خدمات بهداشتی نیاز دارند/اجرای طرح سیمای زندگی برای دانشجویان

مدیرکل سلامت و مشاوره وزارت علوم با بیان اینکه تمام دانشجویان کشور به خدمات بهداشتی زیادی احتیاج دارند، از اجرای طرح سیمای زندگی برای برخی دانشجویان خبر داد.

دکتر یعقوبی مدیرکل سلامت و مشاوره وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره جایگاه دانشگاه ها در طرح تحول سلامت گفت: همه ارکان آموزش عالی باید به صورت یک بدنه حرکت کنند از این رو از وزارت بهداشت انتظار داریم مراکز بهداشت و درمان و مراکز مشاوره دانشگاه ها را به عنوان پایگاه های سلامت روان و سلامت جسمانی در نظر بگیرند و این مراکز وابسته به دانشگاه ها به رسمیت شناخته شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود 5 میلیون دانشجو در کشور وجود دارند، افزود: طرح تحول سلامت برای همه کشور است و تمام دانشجویان کشور نیاز به خدمات بهداشتی زیادی دارند.

یعقوبی اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که شورای هماهنگی، مشاوره سلامت روانی و جسمانی دانشجویان کل کشور تاسیس شود و چهار دستگاه وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و حوزه علمیه در آن شورای هماهنگی حضور پیدا کنند تا با هم فکری، جایگاه دانشگاه ها در طرح تحول سلامت نیز مشخص شود.

وی در پایان درباره طرح سیمای زندگی و اجرای آن برای دانشجویان بیان کرد: طرح سیمای زندگی طرحی است که روی دانشجویان منتخب دانشگاه های کشور انجام می شود و هدف آن سنجش سلامت در همه ابعاد مختلف روانی، اجتماعی و جسمانی دانشجویان است. این سنجش به منظور راهنمایی برای سیاستگذاران دانشگاهی و مدیران انجام می شود تا بتوانند برنامه های بهداشت روان و بهداشت جسمانی دانشجویان را به صورت هدفمند پیگیری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.