تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام نخستین دیدار از فینال سوپرلیگ را 77 بر 71 از پالایش نفت آبادان برد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین دیدار مرحله فینال سوپرلیگ بسکتبال ساعت 16 امروز در سالن اندیشه شهرک بعثت ماهشهر آغاز شد که حامد حدادی با حضور خود شور و حال خاصی به این رقابت بخشیده بود. پالایش نفت آبادان با زلاتکو یوانویچ، مهراد آتشی،محمد جمشیدی، محمد حسن زاده و میلان پوپویچ به میدان آمد. حامد حدادی، سعید داورپناه، بهنام یخچالی سوسا و آرمان زنگنه هم پنج مرد ترکیب ابتدایی میزبان بودند.

پتروشیمی بندرامام بازی را متزلزل آغاز کرد و در سوی مقابل نفتی‌ها که سراپا انگیزه بودند در غافلگیری شاگردان مهران شاهین‌طبع 11 بر 2 از این تیم پیش افتادند اما در ادامه حدادی و تاکوان دین به داد پترو رسیدند تا این تیم کوارتر نخست را 20 بر 15 به سود خود تمام کرد. 

درخشش زلاتکو و امیدواری نفت
با آغاز کوارتر دوم، یوانویچ، مغز متفکر آبادانی‌ها بازهم در نقش کارگردان پالایش نفت قرار گرفت. بازی درخشان یوانویچ نظم خاصی به شعاع حملات نفت بخشید تا نفت امتیازات متعددی بگیرد. آن سوی میدان میزبان هم میان فریاد تماشاگرانش شانه به شانه پیش آمد. اسلم دانک تماشایی حدادی، سالن اندیشه را منفجر کرد، آن سوی میدان اما نیمکت نفت خطای تکنیکال گرفت. پترو که غیر از بازیکنان خارجی‌اش چهره تیم ملی را به خود گرفته بود، به سختی از نفت امتیاز می‌گرفت تا در ثانیه‌های پایانی کوارتر دوم 34 بر 30 پیش بیفتد. حمله پایانی نفت اما ناکام ماند تا پترو نیمه نخست را  با همین نتیجه برنده به رختکن برود. 

دوئل اندوی و حدادی
ابتدای کوارتر سوم، حماد سامری عبدالله اندوی سنگالی را به میدان فرستاد تا مقابل یورش‌های بی‌امان پترو و در راس آن‌ها حدادی ایستادگی کند. هرچند اندوی چند بار مرتکب خطا شد اما در ادامه بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت و باعث شد دقت نفت در دفاع بیشتر شود. شاهین‌طبع که حسابی دستش روی نیمکت باز بود، به حامد حسین‌زاده هم بازی داد تا ابتدا با سه امتیاز همین بازیکن و سپس پرتاب پیرامونی تاکوان دین آمریکایی 49 بر 37 پیش بیفتد و سامری ناگزیر از تقاضای وقت استراحت شود. 

در بازگشت دو تیم به میدان وضعیت نفت اندکی سامان یافت تا تیم آبادانی با کار خوب آرن داودی به امتیاز 42 هم برسد اما حدادی مهار ناپذیر نشان می‌داد. هرچند با خطای آرن، تاکوان 2 امتیاز  دیگر به اندوخته خود افزود اما ایستادگی بازیکنان نفت با اسلم‌دانک حسن‌زاده و کار خوب جمشیدی، اختلاف را تک رقمی کرد تا در امتیاز 54 بر 46 این بار شاهین‌طبع تقاضای وقت استراحت کند. در ادامه نفت 2 امتیاز دیگر گرفت و با ناکام ماندن پرتاب سه امتیازی حدادی در پسین ثانیه 10 دقیقه سوم، این نیمه حساب کار 54 بر 48 به سود پترو شد. البته حدادی در پایان این کوارتر با 19 امتیاز و 12 ریباند دبل دبل کرد. آن سوی میدان هم پوپویچ 10 امتیاز و 7 ریباند به نام خود ثبت کرد. 

فرصت‌سوزی نفت
در کوارتر پایانی و درحالی که همه انتظار تحلیل قوای نفت را می‌کشیدند، شاگردان سامری باز هم با دست خالی دست به کاری بزرگ زدند و حتی در امتیاز 69 کار را به تساوی کشاندند. اگر درخشش حامد حدادی نبود، شاید نفت نتیجه‌ای شگفت‌انگیز در این دیدار می‌گرفت. در شرایطی که پترو 71 بر 69 پیش بود، نفت بهترین فرصت را برای به تساوی کشاندن بازی در یک سلسله حمله از دست داد. هرچند شاگردان سامری تا لحظه آخر مقابل قهرمان غرب آسیا پا پس نگذاشتند اما در پایان این پترو بود که با تجربه خود از مهلکه گریخت و 77 بر 71 در نخستین دیدار فینال به پیروزی رسید. 

در پایان این بازی حامد حدادی 23 امتیاز برای تیمش گرفت و با 12 ریباند دبل دبل کرد. محمد حسن‌زاده هم با 22 امتیاز، چهره برجسته نفت بود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار