شش هزار و 395 مورد بازرسی و نمونه برداری از بازار استان از سوی كارشناسان اداره نظارت بر اجرای استاندارد در سال گذشته انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیركل استاندارد خراسان شمالی گفت:در ایام نوروز و سال جدید میزان عرضه و خرید و فروش افزایش یافته است، كه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این ایام، نظارت بر بازار در شهرستان های استان بیشتر شده و با جدیت بیشتری دنبال می شود.

فهیمه مهمان نواز افزود: در راستای استمرار كیفیت، كالاهایی به صورت تصادفی خریداری و پس از آن به منظور انجام آزمون ومطابقت كالا با استاندارد های ملی مربوطه به آزمایشگاه های همكار ارسال می شود.

وی اظهار داشت: چنانچه كالاهای موجود در واحدهای عرضه استان مغایر باشاخص‌های استاندارد باشد، اقدامات حقوقی لازم با تولید كنندگان و عرضه كنندگان این نوع كالا ها به عمل خواهد آمد.

مدیركل استاندارد استان خراسان شمالی با بیان اینكه عرضه كالای غیراستاندارد تضییع حقوق مصرف كننده است، افزود: در حال حاضر در سازمان استاندارد و به تبع آن اداره كل استاندارد استان عزم جدی برای مقابله با كالاهای بی‌كیفیت وجود دارد و با هرگونه اهمال در این زمینه برخورد می شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.