یک نماینده موافق بودجه گفت: عدم تعارض بودجه با قوانین داخلی از نقاط مثبتی است که در بودجه‌های گذشته چنین ویژگی نبود.

عدم تعارض بودجه با قوانین داخلی از نقاط مثبت بودجه استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس که در موافقت با بودجه 95 در صحن علنی بهارستان سخنرانی می‌کرد، با بیان اینکه مخالفان ایرادات اساسی به کلیات لایحه نگرفتند اما باید کار کارشناسی صورت بگیرد گفت: شفافیت لایحه بودجه سال 95 یکی از امتیازات بودجه امسال است که از زدوبندها جلوگیری خواهد کرد. 

وی در ادامه افزود: این شفافیت در لایحه بودجه سالهای گذشته در لایحه بودجه کمتر مشاهده می‌شد. 

قربانی با تأکید بر اینکه عدم تعارض با قوانین داخلی یکی دیگر از امتیازات لایحه بودجه سال 95 است، تصریح کرد: طی سالهای گذشته به دلیل تعارض لایحه بودجه با اسناد بالادستی مشکلات بسیاری به وجود می‌آمد.

نماینده آستانه اشرفیه بیان داشت: حفظ سیاست‌های کلی نظام در حوزه‌های مختلف در لایحه بودجه امسال مورد توجه قرار گرفته مانند موضوع دفاعی.

قربانی اظهار داشت: 50 میلیارد دلار برای فاینانس طرح‌های زیربنایی در لایحه بودجه درنظر گرفته شده که براین اساس طرح‌های بر زمین مانده به ثمر رسیده و نجات پیدا می‌کند.

نماینده آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه توسعه صندوق نوآوری شکوفایی برای علوم بنیادی و تحقیقی یکی دیگر از مزایای لایحه بودجه است، گفت: 500 میلیون دلار برای آبیاری تحت فشار که یکی از اقدامات برای اقتصاد مقاومتی و خودکفایی درنظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان نبود کادر برای بیمارستان‌های تکمیل شده است که اکنون در این بودجه این امر نیز درنظر گرفته شده است.

قربانی با اشاره به اینکه پاداش بازنشستگان و افزایش حقوق آنها در وزارتخانه‌های مختلف یکی دیگر از دغدغه‌ها بود که در بودجه مورد توجه قرار گرفته است افزود: ساماندهی به اعتبارات متفرقه بودجه‌های سالهای گذشته یکی از امتیازات بودجه امسال است.

وی تأکید کرد: برخی بودجه‌ها در جداول به صورت غیرشفاف در اختیار برخی از افراد و جریانات سیاسی بود که اکنون شفاف سازی شده است.

نماینده آستانه اشرفیه تصریح کرد: توجه به صادرات محصولات مختلف و کاهش وابستگی بودجه به نفت که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بود در لایحه بودجه سال 95 مورد تأکید قرار گرفته که از نمایندگان می‌خواهم به کلیات و مصوبات کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال 95 رأی مثبت دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: قربانی ، بودجه ، مجلس ، قوانین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار