کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به تقلبات بسیار در حوزه نان برنجی زعفرانی، گفت: متاسفانه در این زمینه اتحادیه مربوطه هم همکاری ندارد و در صورت ادامه این روند پیگیر حذف نان برنجی زعفرانی خواهیم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه بهمن خدادادیان گفت: اخیرا شاهد افزایش چند برابری قیمت زعفران بودیم و همین امر موجب افزایش تقلبات در حوزه پخت نان برنجی زعفرانی شده است.  
 
وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو در زمینه پخت نان برنجی زعفرانی به جای زعفران از رنگ‌های شیمیایی غیرمجاز استفاده می‌کنند که این رنگ‌ها بسیار برای سلامت افراد خطرناک است.  
 
خدادادیان افزود: این رنگ‌های شیمیایی مشابه جوهر هستند و به راحتی پاک نمی‌شوند و مصرف آنها علاوه بر اختلال در دستگاه گوارش، در بلندمدت موجب سرطان می‌شود.  
 
این کارشناس بهداشت اظهار کرد: رنگ تقلبی هر کیلو دو تا سه هزار تومان است و قطعا برای افراد سودجو بسیار به صرفه خواهد بود که به جای زعفران چند میلیونی از رنگ شمیایی چند هزار تومانی استفاده کنند.  
 
وی افزود: همچنین برخی افراد سودجو هم هستند که در این زمینه از زعفران‌های تقلبی استفاده می کنند و در ماه‌های گذشته تنها 10 کیلو زعفران تقلبی کشف کردیم.
 
 خدادادیان تصریح کرد: در این زمینه بارها مکاتباتی را با اتحادیه مربوطه انجام داده‌ایم، اما متاسفانه همچنان شاهد تقلبات بسیار در این حوزه هستیم.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.