فرمانده سابق قرارگاه شمال‌شرق ارتش گفت: شهید صیادشیرازی نقش مؤثر و تأثیرگذاری در بخش‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران در قبل و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی داشت.

نقش مؤثر شهید صیاد شیرازی در وحدت‌بخشی میان نیروهای مسلح

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازخراسان رضوی، امیر محمدکاظم تارخ افزود: موفقیت‌های به‌دست آمده در دوران دفاع مقدس نتیجه تعامل، همکاری و وحدت مثال‌زدنی میان ارتش و سپاه بود و شخصیت‌هایی همچون شهید صیادشیرازی نقش کلیدی و بسزایی در برقراری این تعاملات مثبت و دو سویه داشتند.

وی با اشاره به نقش شهید مؤثر و تأثیرگذار شهید صیادشیرازی در دوران جنگ تحمیلی اظهار کرد: این شهید و دیگر رزمندگان لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) در دوران 8 سال دفاع‌مقدس در عملیات‌های بسیاری در کردستان و خوزستان نقش‌ و افتخار‌آفرین بودند و از شاخص‌ترین‌های آن‌ها می‌توان به شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه(ع) اشاره کرد.

مشاور استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: در یکی از شب‌های جنگ، رزمندگان در یک شرایط بحرانی و حساسی قرار گرفتند و نیازمند تزریق یک روحیه مثبت و انگیزه ویژه بودند که شهید صیاد شیرازی با سخنرانی مؤثر خود در این جمع این رزمندگان دلاور روحیه مضاعفی به آنان تزریق کرد تا بتوانند با تمام قوا و بدون هیچگونه ترس و اضطرابی با دشمن مبارزه کرده و از این آب و خاک دفاع کنند.

امیرتارخ تأکید کرد: به واقع سخنرانی تأثیرگذار این شهید والا‌مقام شور عجیبی در میان رزمندگان ایجاد کرده بود و تأثیرات این انرژی مثبت تا پایان جنگ و در تمامی عملیات‌ها در آن‌ها نمایان بود.

فرمانده سابق قرارگاه شمال‌شرق ارتش با بیان اینکه همه ما در برابر قطره قطره خون شهدا مسئول هستیم و باید به خوبی نسبت به انجام وظایف خود تلاش کنیم، عنوان کرد: همه ما در پیشگاه شهدا مسئول هستیم و تا زمانی در امر تعلیم و تعلم مؤفق و ماندگار هستیم که حامی ولایت و وارزش‌های دینی باشیم و اگر اینگونه بودیم می‌توانیم بگوئیم که دین خود را نسبت به امام راحل(ره) و شهدای والامقام ادا کرده‌ایم.

امیر تارخ گفت: توجه ویژه به فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند نقش مهمی در ترویج این فرهنگ در سطح جامعه داشته باشد و باید نوجوانان و جوانان ما در مسیر حمایت از آرمان‌های شهدا هدایت شوند.

وی افزود: خون شهیدان سبب بقاء و ماندگاری این نظام و انقلاب شده و باید همواره در مسیر اهداف عالی و متعالی شهدا حرکت کنیم و به دنبال هدف‌هایی باشیم که شهدا جان خود را برای تحقق آن تقدیم کردند.

فرمانده سابق قرارگاه شمال‌شرق ارتش با تأکید بر اینکه وظیفه همه ماست تا در مسیر پیشرفت و تعالی میهن عزیزمان تلاش کنیم، بیان کرد: تجدید میثاق با ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا سبب برقراری یک پیوند ناگسستنی با ولایت شده است و با این شهدای عزیز عهد می‌بندیم که نسبت به انجام وظایف خود به‌گونه‌ای عمل ‌کنیم که سبب افتخار و سرافزاری بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران بشویم.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.