لرستان؛

بازسازی و نوسازی 84 درصد واحدهای مسكونی روستایی بروجرد

رئیس بنیاد مسكن بروجرد گفت: 84 درصد واحدهای مسكونی روستایی بروجرد نوسازی، بازسازی و در مقابل حوادث ایمن شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ ریاضتی افزود: شهرستان بروجرد دارای 19هزارو 500 واحد مسكونی روستایی است كه بعد از زلزله سال 1385، 13هزارو 500 واحد مسكونی از این تعداد بازسازی و مقاوم سازی شدند.

وی گفت: بعد از زلزله نیز سه هزار واحد مسكونی با استفاده از تسهیلات بنیاد مسكن مقاوم سازی و ایمن شدند.

رئیس بنیاد مسكن بروجرد با اشاره به ارتقای سطح فرهنگ روستاییان و استقبال آنها از ایمن سازی واحدهای مسكونی افزود: ایمن سازی و استفاده از سازه ایمن در ساخت مسكن روستایی در سطح كشور 50 درصد و در شهرستان بروجرد 84 درصد است.

وی گفت: وام ساخت مسكن روستایی 200 میلیون ریال است كه تاكید می شود این وام در راستای اجرای درست سازه، مقاوم سازی، شناژ، ستون و بحث ایمنی واحدها هزینه شود و متقاضیان با هزینه شخصی نمای ساختمان و مبلمان داخلی بنا را انجام دهند.

ریاضتی گفت: این وام پاسخگوی ساخت و تكمیل یك واحد مسكونی نیست و انتظار می رود متقاضیان ابتدا بر مقاوم سازی بنا و ایمن بودن آن در برابر حوادث از جمله زلزله تاكید كنند.

وی درباره وام های ساخت در زمان زلزله 10 سال قبل بروجرد اظهار كرد: متاسفانه اغلب متقاضیان از پرداخت اقساط وام در این مدت خودداری كرده اند و این اقدام مشكلاتی برای بانك ها و نسل بعدی متقاضیان ایجاد كرده است.

وی از افرادی كه سال 85 در جریان زلزله 6.1 ریشتری وام زلزله دریافت كرده اند خواست اقساط خود را پرداخت نمایند تا نسل دوم نیز بتوانند از این وام بهره مند شوند.

وی با بیان اینكه خدمات بنیاد مسكن در سطح روستاهای بروجرد همچنان ادامه دارد، گفت: طرح هادی شامل آسفالت روستایی، سنگ فرش، عملیات جدول و فضای بازی كودكان در 144 روستای بالای 20 خانوار از مجموع 186 روستای این شهرستان اجرا شده است.

وی افزود: پارسال وام ساخت به 400 واحد روستایی پرداخت و مبلغ هفت میلیارد و 700 میلیون ریال به 77 متقاضی برای تعمیرات واحدهای مسكونی پرداخت شده است.

وی از ساخت طرح 166 واحدی روستای قلعه شمسی خبر داد و گفت: این واحدها در ورودی شهر بروجرد می باشند و پیش فروش آنها برای همه اقشار به زودی آغاز می شود.

ریاضتی افزود: طرح 72 واحدی مسكن معلولان بروجرد نیز به همت خیرین دوباره آغاز شده است.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.