مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران لرستان گفت: امسال در هفته شهدا از یک هزار 622 وصیت نامه شهدای استان در سطح آموزشگاه ها رونمایی وپرده برداری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مراد روشنی در جمع خبرنگاران افزود : کار ویراستاری این وصیت نامه ها به اتمام رسیده وهمزمان با هفته شهدا وبه صورت تندیس نصب و در روز شهید در آموزشگاههای سطح استان رونمایی می شوند
مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران لرستان با اشاره بر شش هزارو 314 شهید استان لرستان بیان کرد:موثر ترین فرهنگ در زندگی ما باید فرهنگ ایثار وشهادت و وصیت نامه همین شهدا باشد.
وی دیدار با نماینده ولی فقیه واستاندار لرستان را ازدیگر برنامه های هفته شهدا نام برد واضافه کرد: برگزاری همایش پیاده روی، وهمایش بسیج ادارات، سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه در استان، قرائت وصیت نامه شهدا در شورا های اداری استان،وغبار روبی گلزار شهدای سراسر استان را از دیگر برنامه های هفته شهید امسال نام برد.
مراد روشنی با اشاره به برنامه تکریم 10 هزار خانواده شهدا در سال جاری یادآورشد:بر اساس این برنامه تا امروز نه هزارو 350 دیدار با خانواده شهدا وایثارگران در سطح استان انجام شده که با توجه به چند روز پایانی سال این برنامه به صورت کامل محقق خواهد شد.
مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثار گران لرستان با اشاره به طرح ساماندهی قبور شهدا در سراسر کشور اظهار کرد: 75 درصد این طرح در استان لرستان به اتمام رسیده وبا توجه به توافقات انجام شده با قرارگاه خاتم النبیا(عج) وبنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در صورت جذب اعتبار این طرح تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.
وی با اشاره به حل مشکل بیکاری فرزندان خانواده شهدا وایثارگران لرستان افزود: در سال جاری 214 نفر استخدام رسمی،74 نفر تبدیل وضعیت در ادارات دولتی انجام شده و همچنین سال گذشته نیز با همکاری بخش خصوصی 300نفر در این بخش مشغول به فعالیت شده اند با راه اندازی طرح تاکسی بیسیم استان نیز 56 اشتغال برای فرزندان این خانواده ها ایجاد شده است.
روشنی با تاکید بر اهرم های تشویقی برای کارگاه هایی که زمینه اشتغال فرزندان شهدا وایثارگر لرستان را فراهم می کند گفت: کارگاه هایی که اقدام به این کار نمایند حق بیمه این افراد به مدات پنج سال توسط بنیاد واریز واز یک ونیم درصد مالیات بر درآمد نیز معاف خواهند شد.
وی ادامه داد: کارفیزیکی مرکز توانبخشی بنیاد شهید وامور ایثارگران لرستان نیز به اتمام رسیده ودر اوایل سال آینده تجهیزات ان خریداری ونصب می شوند و پیگیر جذب اعتبار برای ساخت هتل این مجموعه هستیم.
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.