فرماندار بافق در کمیته حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان بافق گفت: اطلاع رسانی به مردم می تواند از اراضی ملی حفاظت و از تصرفات جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سیدمهدی طلایی مقدم با اشاره به وظایف ادارات و سازمان های دولتی در خصوص حفظ و حراست از اراضی ملّی گفت: زمین خواران با تصرف غیرقانونی، احداث ساختمان و فروش به غیر، سعی می كنند تا خود را درگیر با صاحب یا صاحبان اراضی نکنند و خریداران ناآگاه از موضوع که اغلب از قشر مستضعف جامعه هستند طرف دعوی مالک زمین شوند.

وی مهمترین رسالت این كميته را حفاظت و صیانت از اراضی ملی و جلوگیری از تصرفات دانست و گفت: یکی از راهکارهایی که می تواند از وقوع تصرفات جلوگیری کند "اطلاع رسانی به مردم" با هزینه کم و نصب تابلو، است.

فرماندار بافق با بیان اينكه مردم نقش مؤثري در حفظ منابع دارند ، افزود: متولی حفاظت و صیانت از منابع و اراضی ملی را نباید فقط اداره منابع طبیعی بدانیم بلکه همه مردم، مسئولین و دستگاههای دولتی باید در قبال این منابع خدادای حس مسئولیت کنند و این فرهنگ بعنوان فرهنگی عمومی در بین آحاد جامعه نهادینه شود تا بتوان این امانت را به نسل های آینده انتقال داد.

طلايی مقدم گفت : سازمان ها و ادارات خدمات رسان نباید به اراضی ملی که بر روی آنها بدون مجوز قانونی ساخت و ساز صورت گرفته خدمات ارائه دهند، قانون وظایف دستگاه ها را به صراحت مشخص کرده و ضرورت دارد با تعامل و همکاری متولیان امر موارد به جدیت پیگیری شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد با زمین خواران و تصرف کنندگان اراضی منابع طبیعی شهرستان با قاطعیت برخورد قانونی می شود.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار