باید مسئولان فرهنگی‌ رابطه مردم به عنوان تماشاگر را با تئاتر محکم و تقویت کنند.

حسین محب‌اهری بازیگر نمایش «ننه‌دلاور و فرزندانش» در خصوص نقشش در این داستان نمایشی به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: من در این نمایش دو نقش دارم که هر دو به عنوان فرمانده جنگ است. یکی در صحنه دوم و دیگری در صحنه دهم شکل می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: این دو نقش با خصوصیات مشترک هستند و با همان ذهنیتی که برشت از جنگ داشته شکل گرفته‌اند که وظایفش جز دستور دادن و اینکه پیروز شوند، نیست.
 
محب اهری در رابطه با پیشینه همکاری‌اش با امیر دژاکام گفت: همکاری‌ام را از سال 82 با امیر دژاکام آغاز کردم؛ با نمایش «لیلی و مجنون» که در سالن اصلی اجرا شد. در حقیقت طی 13 سال گذشته حدود 8 نمایش و تله تئاتر با ایشان کار کردم و هر نمایش حدود 6 ماه طول می‌کشید و انگار هر سال من با امیر دژاکام کار داشتم.

وی درباره نمایش‌هایی که با امیر دژاکام کار کرده بود، گفت: نمایش‌های «یک دامان ماه و ستاره» ، «مرد نیک»، «در ساقی»، «مادرم و نوروز»، «ملکه جنیان» و «لیلی و مجنون» و ... نمایانگر تجربه همکاری طولانی‌مدت من و امیر دژاکام هستند.
 
محب‌اهری تجربه همکاری‌اش با دژاکام را اینگونه ارزیابی کرد و گفت: دژاکام به عنوان کارگردانی که در دانشگاه تدریس می‌کند و با دانشجویان ارتباط مستقیم دارد، مفهوم و معنای تئاتر را درک می‌کند و همچنین بر روی مسائل دانشجویان احاطه دارد؛ وی انسانی فهیم در این زمینه است و کار کردن با او جذابیت خاص خودش را دارد.
 
بازیگر سریال «دردسرهای عظیم 2» در ادامه گفت: امسال اولین باری بود که در کشور ما فعالیت‌های نمایشی قبل از اتمام تعطیلات شروع می‌شد و این اتفاق مصادف با روز جهانی تئاتر انجام شد.

وی در این‌باره اضافه کرد: درست بر خلاف انتظار ما از استقبال مردم به علت هم زمانی اجرای نمایش و ایام نوروز، اما باید بگویم که در هر اجرا با سالن پر از تماشاگر مواجه بودیم.

وی پیرو صحبتش تصریح کرد: علت دیگر استقبال گرم مخاطبان به خاطر شهرت متن «ننه دلاور و فرزندانش» است که نویسنده‌ای بنام (برشت) آن را نوشته است و آن‌هایی که تئاتر کار می‌کنند، می‌دانند که نمایش، نمایش جذابی است و در کشورهای آمریکایی و آسیایی با نقطه نظرات و دیدگاه‌های مختلف این نمایشنامه را کار می‌کنند.
 
بازیگر سریال «معمای شاه» در ادامه بیان کرد: احرای این نمایش در سالنی است که همه آن را می‌شناسند و کارگردانی آن به عهده مردی صاحب نام در حوزه تئاتر است. در نتیجه مخاطبان عام و خاص خود را جذب می‌کند.
 
حسین محب اهری پیشکسوت رادیو و تلویزیون در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار داشت: جامعه‌ای که می‌خواهد مردم سالمی به لحاظ فکری و رفتاری داشته باشد، باید مسئولان فرهنگی‌اش رابطه مردم به عنوان تماشاگر، را با تئاتر محکم و تقویت کنند. زمانی که در این زمینه فرهنگ‌سازی شود، دیگر کمتر با اتفاقاتی و ناهنجاری‌های اجتماعی کمتری روبرو می‌شویم.



انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار