با هدف تأمین امنیت طرح زنده‌گیری و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در محدوده شهر شهرضا اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مسئول مدیریت پسماند شهرداری شهرضا گفت: جولان سگ‌های ولگرد و بدون صاحب در مناطق مسکونی به ویژه در محلات و شهرک‌های واقع در حاشیه شهر به یک معضل تبدیل شده است.

امیر سبزواری گفت: به همین منظور و به دنبال درخواست مکرر شهروندان از مسئولان شهری مبنی بر جمع آوری سگ‌های ولگرد از معابر طرح ضربتی زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد با رعایت اصول زیست محیطی و بهداشتی با هدف مقابله با معضل افزایش جمعیت این حیوانات از اردیبهشت ماه در شهرضا اجرا می‌شود.

وی افزود: دراین طرح که در شهرضا و بدست شهرداری از اردیبهشت امسال اجرا می‌شودبا توجه به ضرورت تأمین آسایش، ایمنی و بهداشت شهروندان ساکن در این نقاط، اقدام ضربتی و توأم با رعایت مباحث بهداشتی و زیست محیطی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد انجام خواهد شد.

طرح ضربتی زنده‌گیری سگ‌ها‌ی ولگرد در محدوده شهر شهرضا با جمع آوری، انتقال و تفکیک سگ‌ها‌ی سالم از سگ‌ها‌ی ناقل بیماری زیر نظر دامپز‌شک، انتقال سگ‌ها‌ی سالم به قرنطینه، گذراندن مدت زمان تعیین شده، قلا‌ده دار کردن و شناسنامه‌دار کردن سگ‌های اصیل، اجرا می‌شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.