عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اقتصاد مقاومتی پایه‌ریز یک استراتژی قوی و محکم برای نیل به یک اقتصاد سالم و پاک در جامعه است.

محمدعلی عبدالله‌زاده، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: اگر بخواهیم در جهت توسعه اقتصادی کشور درست عمل کنیم باید مولفه‌ها و شاخص‌های یک اقتصاد سالم را اجرا کنیم.

وی در ادامه گفت: اقتصاد یک سری مولفه دارد که تا این مولفه ها به درستی و به جا، صورت نپذیرد تفاوتی نمی‌کند که چه دولتی برسرکار است.

نماینده مردم فردوس و سراوان در خانه ملت افزود: اقتصاد مقاومتی پایه‌ریز یک نوع استراتژی و نقشه راه صحیح در جهت رشد اقتصادی است و در صورت اجرای درست آن، در سال‌های آینده اقتصاد کشور را بیمه کرده‌ایم و هر دوستی بر سر کار بیاید، ملزوم به اجرای درست آن خواهد بود.

عبدالله‌زاه با اشاره به تداوم حرکت صحیح در بخش اقتصاد بیان کرد: با داشتن نقشه راهی به نام اقتصاد مقاومتی در جاده پرپیچ و خم مشکلات اقتصادی،‌ از سالم رسیدن به مقصد و گم نکردن مسیر صحیح اطمینان حاصل می‌کنیم.

وی باتاکید بر لزوم رقابت در بازارهای جهانی، افزود: مهمترین اصل ایجاد اقتصاد رقابتی در داخل کشور را تقویت تولید است زیرا تا تولید داخلی تقویت شود، در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن نداریم.

عبدالله‌زاده در پایان تاکید کرد: باید در داخل کشور بساط انحصار و رانت‌خواری برچیده شود و بازارهای انحصاری ایجاد شده از بین برود، تا مسیر اجرای اصول اقتصاد مقاومتی هموارتر گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
اولین گام در اهداف اقتصاد مقاومتی
تولید و عرضه بازار
در تولید محصورات کشاورزی دارا بودن برچسب سلامت محصول
در تولید محصولات دامی وگوشتی ایجاد برند حلال
مشارکت مردم و میراث فرهنگی در بهسازی و ایجاد زیرساخت صنعت گردشگری
مشارکت خیرین و سازمان اوقاف و امورخیریه در بهسازی و سرمایه گذاری موقوفات در سرار کشور
آخرین اخبار