استاندار خراسان رضوی گفت: فعالان اقتصادی سربازان خوش نام عرصه ی تولید هستند که برای حضور موثر در بازارهای جهانی و تولید ملی در حال جهاد می باشند.

فعالان اقتصادی سربازان خوش نام عرصه ی تولید هستند

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی؛ علیرضا رشیدیان در دیدار با با فعالان حوزه ی اقتصاد استان، افزود: باید تمامی فعالیت ها معطوف به تحقق عینی شعار سال، باشد و این مهم جز با همراهی دولت و بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت ها محقق نمی شود.

وی گفت: هدف کلان کشور این است که اقتصاد به سمت صادرات کالاهای غیر نفتی حرکت کند و از اقتصاد نفتی فاصله بگیرد که این موضوع از طریق رونق تولید، شکل گیری خوشه های صنعتی بر اساس مزیت های اقتصادی و منطقه ای و همچنین توسعه ی اقتصادی عملیاتی می شود.

استاندار خراسان رضوی افزود:  با هماهنگی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی استان، برنامه ها و پروژه های مهم و محوری احصا و راهکارهای بهره برداری مناسب از آن ها مستند به بندهای اقتصاد مقاومتی و فرامین مقام معظم رهبری، تدوین شده است.

رشیدیان گفت: این برنامه ی عملیاتی به ادارات دولتی ابلاغ می شود و باید مبنای عمل آنان باشد به گونه ای که تا پایان سال منتج به نتیجه شود و دستاوردهای آن برای جامعه ملموس باشد.

وی افزود: تلاش برای رونق تولید داخلی استان با نگاه دانش بنیانی، ارتقا کیفیت با رویکرد صادرات و حضور موثر در بازارهای صادراتی از جمله انتظاراتی است که امسال بیش از پیش باید به آن توجه شود. 

استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: برنامه ریزی برای کاهش نرخ بیکاری و تحرک در واحدهای تولیدی استان از طریق اختصاص حداقل هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه در گردش با نرخ مناسب با شرایط تولید در قالب وام های پنج ساله، باید دنبال شود .

رشیدیان بهبود فضای کسب و کار، حفظ مشاغل موجود، ایجاد ظرفیت های جدید اشتغال در بخش خصوصی، پیگیری پرداخت بدهی دستگاه های دولتی به بخش خصوصی و بالعکس را از دیگر مواردی برشمرد که در سال 95 با جدیت پیگیری می شود.

وی گفت: در سال جدید باید حداقل 25 تا 30 پروژه و مساله ی مهم استان شناسایی و با استفاده از اختیارات استان و ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی کشور برای حل آن تلاش و برنامه ریزی کرد.

استاندار همچنین صدور خدمات فنی و مهندسی، اخذ و اجرای پرژه های بزرگ و محرک توسعه در کشورهاب هدف، تحرک در یازار مسکن استان، اصلاح بافت فرسوده ی حاشیه ی شهر، مقاوم سازی مسکن روستایی، ترغیب و تشویق مصرف کالاهای تولید داخل را از جمله اولویت های امسال برشمرد.

انتهای پیام//


 

 

برچسب ها: اقتصادی ، فعالان ، تولید ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.