امسال دو هزار و 500 هکتار از مزارع و باغ های استان سمنان به سامانه نوین آبیاری مجهز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت:  در سال 94 به میزان 250 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های سامانه آبیاری نوین در استان سمنان اختصاص یافت.
حسین شاهینی  تصریح کرد : با توجه به محدودیت های منابع مالی فقط 10 درصد اعتبار درنظر گرفته شده در سال گذشته و معادل 25 میلیارد ریال به منظور اجرای طرح های نوین آبیاری در استان سمنان اختصاص یافت.
وی اظهار داشت : سال 94 یک هزار و 600 هکتار زمین زراعی و باغ در استان سمنان به سامانه آبیاری قطره ای و بارانی تجهیز شد و در سال 95 در صورت اختصاص اعتبارات لازم و پرداخت تسهیلات، تجهیز مزارع و باغ ها به سامانه نوین آبیاری ادامه دارد.
شاهینی مدیریت مصرف آب با توجه به محدودیت های منابع تامین آب ، افزایش بهره وری و برداشت از هکتار، صرفه جویی قابل توجه مصرف آب، جلوگیری فرسایش خاک و کاهش هزینه های بهره برداری را از جمله مزایای اجرای سامانه آبیاری نوین دانست.
وی یادآور شد : دولت به منظور حمایت از اجرا طرح های مدیریت منابع آب در بخش کشاورزی، 85 درصد هزینه های اجرای طرح های نوین آبیاری را به صورت بلاعوض پرداخت می کند.
تاکنون 20 هزار هکتار از 130هزار هکتار زمین های زراعی و باغی استان سمنان به سامانه آبیاری نوین تجهیز شده است.
بخش کشاورزی در استان سمنان حدود 87 درصد، شرب حدود 9 درصد و صنعت حدود چهار درصد از منابع آبی را به خود اختصاص می دهند.
مجموع ظرفیت منابع آب سطحی و زیرزمینی در استان سمنان حدود یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب است.
انتهای پیام/

برچسب ها: اراضی ، سیستم ، نوین ، آبیاری ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.