ظریف در بدو ورود به فرودگاه باكو؛

ایران خواستار پایان درگیری های ارمنستان و آذربایجان است

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به باكو گفت: ایران همواره خواستار پایان درگیری‌ها بین ارمنستان و آذربایجان در قره‌باغ است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف عصر چهارشنبه در بدو ورود به پایتخت آذربایجان اظهار داشت: پیرو صحبتی كه الهام علی اف در تهران با ریاست جمهوری اسلامی ایران داشت، قرار بر این شد كه اجلاس 3 جانبه بین ایران،‌ آذربایجان و روسیه برای بررسی جوانب همكاری‌های بین طرفین به خصوص در حوزه ترانزیت و سایر موضوعات برگزار شود.

وی ادامه داد: قرار است اولین جلسه 3 جانبه فردا (پنجشنبه) در باكو برگزار شود كه در خصوص روش‌های همكاری گفت و گو خواهیم كرد؛ البته این نشست فرصتی خواهد بود كه هر یك از طرف‌ها در ملاقات دوجانبه موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی كنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی كشورمان همچنین تاكید كرد: در اولین اجلاس سه جانبه مورد اشاره در مورد همكاری‌های مشترك سه كشور در زمینه‌های مختلف از جمله ترانزیت كالا نیز گفت‌وگوهایی خواهیم كرد.

ظریف همچنین اظهار داشت: فردا با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مورد مسائل مختلف از جمله آخرین تحولات سوریه و منطقه گفت‌وگو خواهم كرد.

‌وی در ادامه با اشاره به نشست روز گذشته خود با همتایان آذربایجانی و تركیه‌‌ای در رامسر گفت: ما روز گذشته با وزیر خارجه آذربایجان گفت وگو كردیم ولی باتوجه به تحولات منطقه فرصتی است تا باز هم گفت و گو داشته باشیم ؛ ایران همواره بر پایان درگیری‌ها بین ارمنستان و آذربایجان اصرار داشته و نیاز است كه این درگیری‌ها خاتمه پیدا كند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان به منظور شركت در نخستین نشست سه جانبه با همتایان روس و آذری خود بعدازظهر امروز (چهارشنبه) راهی باكو پایتخت آذربایجان شد.

قرار است این نشست ساعت 9 صبح فردا (پنجشنبه) به وقت محلی با حضور محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و المار ممد یاروف وزرای خارجه ایران، روسیه و آذربایجان برگزار و سه طرف در این نشست یك روزه راه‌های تقویت همكاری‌های سه جانبه را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام /
برچسب ها: ظریف ، باکو ، ارمنستان ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار