رئیس صندوق رفاه دانشجویی از ارائه مدل جدید برای ارتقای کیفیت غذای دانشجویان و همچنین نظارت بر 330 سلف سرویس دانشگاه‌ها در سال 94 خبر داد.

یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: وظیفه خود می‌دانیم غذایی را که به دانشجویان می‌دهیم علاوه بر کیفیت، متنوع هم باشد. از همین رو امسال مدلی را به سازمان مدیریت برای همراهی بیشتر و موفقیت در این موضوع ارائه کردیم تا کارهای اساسی صورت گیرد.

وی ادامه داد: از جمله این کارهای اساسی این است که در نظر داریم سلف سرویس و آشپزخانه‌های دانشگاه‌ها را از حالت سنتی به صنعتی تبدیل کنیم.

یزدان‌مهر عنوان کرد: از درآمد اختصاصی که داشتیم، موفق شدیم کمک‌هایی را به دانشجویان کنیم و دانشگاه‌هایی که سلف سرویس‌‌های قدیمی که مقدار زیادی هدر رفت انرژی و هزینه داشتند را به حالت صنعتی تبدیل کنیم، در واقع وظیفه ما بوده که زیرساخت‌های لازم و حداقل‌های ممکن را برای دانشجویان فراهم کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی عنوان کرد: به دلیل محدودیت‌ منابع دولتی، کل اعتباری که سال قبل برای یارانه پرداخت به دانشگاه‌ها تخصیص داده شد،440 میلیارد تومان بوده است، در حالی که طبق برآوردها نیاز دانشگاه حدود 1200 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در واقع قبلاً این اعتبار به صندوق رفاه داده‌ می‌شد اما هم اکنون این اعتبار مستقیماً به خود دانشگاه‌ها داده می‌شود و صندوق رفاه بحث راهبری هزینه را انجام می‌دهد.

یزدان‌مهر اعلام کرد: طبق مدلی که پیشنهاد ‌کردیم، گفتیم ما به تفاوت اعتبار تخصیص داده شده با نیاز اصلی دانشگاه که 700 میلیارد تومان است را در اختیار صندوق رفاه گذارند تا صندوق این مبلغ را به عنوان تسهیلات به دانشجو و دانشگاه پرداخت  کند که هم ارتقای کیفیت و هم تنوع بخشی را داشته باشیم.

وی  در پایان گفت: امسال خوشبختانه بحث بهداشت دانشگاه‌ها جدی‌تر گرفته شده همچنان که در تمام دانشگاه ها مشاور غذایی و در آشپزخانه‌ها کارشناس تغذیه و بهداشت داریم که از مرحله تهیه مواد غذایی تا پخت و پز نظارت می‌کند و امسال هم این نظارت را تقویت کرده‌ایم.در واقع همکاران در سال 94، 330 سلف سرویس را بازدید کردند و طبق چک لیست‌های موجود ارزیابی نمودند. حتی مؤسسات غیرانتفاعی بازدید شدند که یارانه غذایی که ارائه می‌شود متناسب با رویکرد و مصرف دانشگاه صورت گیرد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار