میزان بارش ها در استان همدان 30 درصد افزایش داشته است.

افزایش 30 درصدی بارش ها در همدان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ نادر پیرتاج، مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان با اعلام مطلب فوق افزود: میزان بارش‌ها در استان همدان به صورت میانگین در سال زارعی جاری ۳۰درصد و نسبت به آمار بلند مدت ۱۵درصد افزایش داشته است.
 
وی با اشاره به آب وهوای استان در هفته جاری، گفت: دیشب دمای هوای همدان صفر درجه سانتیگراد بود که امشب به یک درجه سانتیگراد بالای صفر می‎رسد، و در 24 ساعت گذشته سردترین نقطه استان مربوط به شهرستان اسدآباد با دمای 4 درجه سانتیگراد زیر صفر و گرمترین نقطه استان نیز نهاوند با 17 درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.

وی با اشاره به وضعیت بارش‌های استان در سال زارعی جاری و بلند مدت، خاطرنشان کرد: از مهر ماه سال گذشته تاکنون 207 میلیمتر بارش در همدان به ثبت رسیده است که نسبت به سال زارعی گذشته 41 درصد افزایش بارندگی و نسبت به آمار بلند مدت 6 درصد کاهش بارندگی گزارش شده است.

مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با بیان اینکه در سال زارعی جاری شهرستان تویسرکان رکورددار بارش‌ها بوده است، افزود: بیشترین بارش‌ها با 456 میلیمتر مربوط به تویسرکان بوده است که نسبت به سال زارعی گذشته 69 درصد افزایش بارندگی و نسبت به آمار بلند مدت 40 درصد افزایش بارندگی داشته است.

وی اظهار داشت: کمترین بارش‌ها نیز مربوط به شهرستان کبودراهنگ با 168 میلیمتر بارندگی بوده است که نسبت به سال زارعی گذشته 15 درصد افزایش بارندگی و نسبت به آمار بلند مدت 19 درصد کاهش بارندگی داشته است.

پیرتاج‌ با ارائه آمار مقایسه‌ای از میانگین بارش‌ها در استان همدان گفت: در مجموع در سال زارعی جاری نسبت به سال زارعی گذشته میزان بارش‌ها در استان همدان 30 درصد افزایش و نسبت به بلند مدت نیز 15 درصد افزایش بارندگی گزارش شده است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: همدان ، بارندگی ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.