رئیس انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی گفت: پژوهشگاه سرطان در آذربایجان غربی با همت کارشناسان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ جواد خشابی در نخستین جلسه‌ای که با حضور داوطلبان در سالن جلسات انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: باید در راستای توسعه دامنه فعالیت‌‌های پژوهشی گام برداشت.

خشابی گفت: موسسه خیریه درمانی امید آذربایجان غربی یکی از نهادهای پیشگام درباره پیشگیری از بروز بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله سرطان است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه پیشگیری از شیوه بیماری‌ها، امروزه از دغدغه‌ها و موضوع‌های پیش‌روی فعالان حوزه سلامت به شمار می‌رود، اضافه کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه به دنبال ایفای نقش مثبت و موفق خود در ایجاد فرصت‌ها و امکانات درمانی هستند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این مجموعه و موسسه خیریه درمانی امید یکی از سازمان‌های پیشگام در زمینه تلاش برای پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف به شمار می‌رود، به طوری که موضوع پیشگیری در اساسنامه هم‌ لحاظ شده است.

خشابی به انجام گرفتن اقدامات مختلف در این زمینه با همت تیم درمان، داوطلبان و خیران اشاره کرد و بیان داشت: احداث و ایجاد پژوهشگاه سرطان در آذربایجان غربی از جمله برنامه‌های تدوین شده این انجمن در حوزه سرطان قلمداد می‌شود که با مشارکت و همراهی نیکوکاران در این زمینه گام برداشته می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی در بخش پایانی سخنان خود با اظهار اینکه تلاشگران این مجموعه برای پاسخ دادن به سوال مورد اشاره اقدام کرده‌اند، گفت: بنابراین مطالعات لازم انجام می‌گیرد تا اینکه از روش‌های متفاوت برای تغییر در رفتارهای خطرزا استفاده شود.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.