جدال‌های لفظی باراك اوباما و دونالد ترامپ اين روزها به بحث‌های نخست‌ منازعات انتخاباتی امريكا تبديل شده است و گويی پايانی ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جدال‌های لفظی باراك اوباما و دونالد ترامپ اين روزها به بحث‌های نخست‌ منازعات انتخاباتی امريكا تبديل شده است و گويی پايانی ندارد. پس از اظهارات چندی پيش نامزد پيشتاز جمهوريخواه رياست‌جمهوری امريكا درباره حق دستيابی ژاپن و كره جنوبی به تسليحات هسته‌ای برای مقابله با كره شمالی، باراك اوباما پس از پايان نشست امنيت هسته‌ای در نشستی خبری به آن سخنان پاسخ داد و به تحقير ترامپ پرداخت.

خرده فرمایشات دونالد ترامپ

 رييس‌جمهور امريكا گفت: ما نمی خواهيم كسی رييس‌جمهور امريكا شود كه اهميت اين موضوع را درك نمی كند. اظهارات ترامپ از فردی انتظار می رود كه چيز زيادی از سياست خارجه، سياست هسته‌ای شبه جزيره كره يا كلا از دنيا نمی داند. البته سخنان رييس‌جمهور امريكا مختص به اين عبارات نشد و اوباما در ادامه آن نشست مدعی شد كه ايران روح برجام را نقض كرده است. اين عبارات هم بهانه را برای نامزد زخم‌خورده و تندرو جمهوريخواه فراهم آورد تا بار ديگر باراك اوباما و جان كری را به سخره گيرد و رييس‌جمهور و وزير امور خارجه امريكا را بچه خطاب كند.

در ادامه جنگهای لفظی دو حزب انتخاباتی ایالات متحده، ترامپ در جمع هواداران خود گفته: شنيده‌ام كه اوباما از ايرانیها ناراحت است و حس می كند كه به روح توافق پايبند نبوده‌اند. او در ادامه سخنان تمسخرآميز خود خطاب به رييس‌جمهور امريكا اظهار كرد: فكر می كردی غير از اين می شود؟ عين بچه‌هاست. عين بچه‌ها! ايرانیها از همان روز اول خلف وعده كردند. واقعا كه اين رييس‌جمهور مايه آبروريزی است. اين شرم‌آور است. اين نامزد جمهوريخواه اضافه كرد: هر كسی كه اندك عقلی داشت می فهميد برای اوباما چه پيش خواهد آمد. هنوز جوهر امضای قرارداد خشك نشده كه ايران از روسيه موشك می خرد و آزمايش موشكی انجام می دهد.

خرده فرمایشات دونالد ترامپ

آنها اهميتی به اوباما نمی دهند. ترامپ در ادامه سخنان خود در اين نشست تبليغاتي، جان كری، وزير امور خارجه فعلی امريكا را هم بی نصيب نگذاشت و تصريح كرد كه ايرانيان در جريان مذاكرات هسته‌ای كری را عين بچه‌ها گول زدند. او تاكيد كرد: ايرانيان كری را عين يك بچه گول زدند. اين نامزد انتخابات رياست‌جمهوری پس از اين اظهارات، اشاره‌ای هم به وزير امور خارجه ايران كرد و مدعی شد كه از محمد جواد ظريف باهوش‌تر و زبل‌تر است.!!!!!!!؟؟

خرده فرمایشات دونالد ترامپ


این گونه اظهارات ترامپ در حالی است كه او پيش از اين نيز نسبت به ساير كانديداهای رياست‌جمهوری امريكا، شديدترين سخنان را بيان كرده و گفته بود كه پس از رسيدن به مقام رياست‌جمهوری، توافق هسته‌ای ايران و گروه ١+٥ را پاره خواهد كرد. با اين حال، ترامپ در ويسكانسين علاوه بر اظهارات تكراری خود درباره برجام، بار ديگر به تكرار نظراتش در خصوص عربستان، ژاپن، بيمه خدمات درمانی و ناتو پرداخت. او درباره عربستان گفت: عربستان، آنها آدم‌های خوبي هستند.  آنها بودجه‌ای دارند كه غيرقابل تصور است.

آنها نفت با كيفيت و گرانی دارند و اين نفت را با قيمت ارزانی به دست می آورند، يعنی پول خيلی خوبی درمی آورند. ما از آنها محافظت می كنيم. اما چرا ما بايد برای زمينی كه در آن پايگاه زده‌ايم پول بپردازيم و كرايه بدهيم؟ اصلا چرا بايد كرايه بدهيم؟ البته منظورم فقط كرايه نيست، هرچند آن هم پول زيادی است، اما من در مورد پول‌های خيلی خيلی زياد صحبت می كنم. منظورم اين است كه آنها بايد سهم خود را بپردازند، چون ما از آنها محافظت می كنيم. ترامپ در مورد ژاپن هم با بيان اينكه واشنگتن از توكيو محافظت می كند، گفت: مبادلات اقتصادي دو كشور به‌شدت دچار «عدم توازن» است و در حالی  كه ژاپن ميليون‌ها دلار خودرو به امريكا صادر مي‌كند، امريكا صادرات چندانی به ژاپن ندارد.

خرده فرمایشات دونالد ترامپ

اين نامزد انتخابات امريكا كه پيش از اين‌بارها وعده كرده است در صورت پيروزی  در انتخابات طرح خدمات درمانی  دولت باراك اوباما موسوم به «اوباما كر» را لغو كند، بار ديگر با بيان اينكه اين طرح هزينه غيرقابل تحملی  را به امريكا تحميل می كند و در عين حال كارآمد هم نيست، گفت: در سال ٢٠١٧ ديگر خبر از اين طرح نخواهد بود. ترامپ گفت: به اين دليل كه ما روی  يك حباب (اقتصادی) هستيم. اگر اين حباب بتركد، آن وقت اوضاع بسيار بسيار ناخوشايندی پيش می آيد. وی به پيمان آتلانتيك شمالی (ناتو) هم اشاره كرد و گفت در صورت پيروزی در انتخابات، اعضاي اين ائتلاف و همچنين اعضاي سازمان ملل را وادار خواهد كرد كه سهم بيشتری در هزينه‌های اين نهادها داشته باشند. او گفت: می گويند كه من می خواهم ناتو را منحل كنم. نه، من آدم باهوشی هستم، من آدم بسيار بسيار بسيار باهوشی هستم و می دانم دارم چه كار می كنم.

خرده فرمایشات دونالد ترامپ

این قائله مضحکی  که مرد لومپن انتخابات آمریکا به راه انداخته شباهت زیادی به دعواهای مهد کودکی بین بچه های مهد دارد. خلاصه اینکه در مهد کودک ترامپ بچه ها دور هم جمع اند و عملیات روانی آن را هم خود دونالد به دست گرفته است،شاید با اندکی ارفاق بتوان این لودهای میدان سیاست را با کودکان دبستانی مقایسه کرد که مدام جا مدادی یکدیگر را بر میدارند و بعد از آن به مدیر مدرسه خود عارض می شوند مثلا مدیر مدرسه آیپک!!! .با نگاهی به عرصه انتخاباتی ده های اخیر اروپا و آمریکا ، متوجه این مهم می شویم که بی اخلاقی و منازعه بین رقیبان انتخاباتی بطور بی سابقه ای افزایش یافته است. مشخصا در اروپا احزاب و جناح ها در این سطح با یکدیگر درگیر نمی شوند؛ به نظر می رسد بیش از آنچه که تصور می شود کودک درون و به بیان شیوا تر نوزاد درون رییس این مهد کودک فعال شده است!

خرده فرمایشات دونالد ترامپ

بسياری از كارشناسان ترامپ را نماد پوپوليسم آمريكايی قلمداد می كنند

ترامپ با جيپ پر وارد انتخابات شده است. او تنها با اتكا به سرمايه‌ای كه خودش در طول زندگی جمع‌آوری كرده پا به رقابت‌های رياست‌جمهوری آمريكا گذاشته است. نكته ديگر اينكه در آمريكای به اصطلاح متمدن و اخلاق‌مدار كسی مانند ترامپ نمی تواند به جايگاه ممتازی دست پيدا كند و از نظر اخلاقی مورد حمايت شهروندان آمريكايی قرار نمی گيرد. وی به شكل‌های مختلف با مافيای اقتصادی و سياسی آمريكا در ارتباط است و افكار عمومی آمريكا به خوبی نسبت به اين مساله آگاهی دارد.

در نتيجه در جامعه آمريكا كسی كه با مافيا در ارتباط است نمی تواند شأن اجتماعی يا سياسی بالايی مانند رياست‌جمهوری كسب كند. پوپوليسم در همه جوامع به يك معناست. پوپوليسم به معنای برانگيختن اقشار ضعيف و پرشمار يك جامعه نسبت به مسائل سياسی يا اجتماعی است. هر جامعه‌ای دارای نخبگان و توده‌های مردم است. همه مردم جهان از نظر حقوق انساني با هم برابرند اما از نظر ظرفيت ذهنی و توانايی شخصی حتما با يكديگر متفاوت هستند.

خرده فرمایشات دونالد ترامپ

 برخي از حكومت‌ها مانند هيتلر و موسولينی در آلمان و ايتاليا موفق شدند با سوار شدن بر موج توده‌های مردم افكار خود را به طبقات مختلف جامعه و از جمله طبقه پايين القا كنند و آنها را با سياست‌های خود همراه كنند. در شرايط كنونی نيز دونالد ترامپ روی موج توده‌های مردم آمريكا سوار شده و در حال بازی دادن توده‌های مردم آمريكاست.

مستقل از اینکه چه کسی رییس جمهور آینده ایالات متحده خواهد شد، به نظر می رسد ادب، اخلاق و قانون مداری برای دولتمردان و سیاسیون آمریکایی بیشتر به مثابه طنز می باشد.اگر عنوان می شود "مستقل از اینکه چه کسی رییس جمهور می شود "بدین منظور است که هر شخص و جناحی مسند قدرت را در واشنگتن در دست بگیرد، تفاوتی در رویکرد و بطور اعم دکترین جمهوری اسلامی ایران در قبال نظام حاکم بر ایالات متحده نخواهد داشت؛ چرا که شیطان شیطان است و جنسیت و گرایشات حزبی آن برای ملتی که در عمق وجود این ابلیس زمانه رسوخ کرده است چندان توفیری ندارد مضاف بر اینکه فلسفه وجودی انقلاب اسلامی ایران با رویه امپریالیستی کاخ سفید در تعارض جدی است و دور از ذهن می باشد که آمریکا این مشخصه ذاتی را کنار بگذارد.

خرده فرمایشات دونالد ترامپ

چگونگی رفتار و برقراری ارتباط با شیطان بزرگ همان است که در سیره بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) بوده است و امروز؛ خط مشی رهبری معظم انقلاب که همانا:این شیطان قابل اعتماد نیست.بنابراین مردم ما نیک می دانند فرقی نمی کند کلید رهن کاخ سفید را به دستان هیلاری بدهند یا لمپن بزرگ دونالد!!
محمدرضاشجاعیان
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار