شهردار مشهد گفت :مقوله اقتصاد مقاومتي در سنوات گذشته نیز توسط رهبر معظم انقلاب تاكيد شد و تدوين و تنظيم سياستهاي اقتصاد مقاومتي در دستور كار مسئولين نظام قرار گرفت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،سید صولت مرتضوی امروز در جلسه علني شوراي اسلامي شهر مشهد با بيان اينكه شهرداري مشهد در زمينه اعمال سياستهاي اقتصاد مقاومتي پيشقدم بود افزود: در سال گذشته سياستهاي درآمدي و هزينه اي شهرداري بر اساس اقتصاد مقاومتي بود.

وي گفت: به رغم تحريم و ركود، درسال گذشته تمام پروژه هاي ريز و درشت شهرداري مشهد اجرا و بهره برداري شد.

شهردار مشهد با اشاره به وجود حدود چهار هزار و 500 توقفگاه خودرو در شهر مشهد افزود:سه هزارو 500 توقفگاه نيز در دست ساخت است كه اين مهم شاهكاري در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي است.

مرتضوی اظهار كرد: لايحه بودجه سال 95 شهرداري مشهد نيز بر مبناي اقتصاد مقاومتي تهيه و تدوين شد.

وی گفت: دولت و مجلس نيز بايد با نگاه مهربانانه به شهرداري ها و شوراهاي شهر از ظرفيت هاي موجود كلانشهرها در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي استفاده كنند.

شهردار مشهد با اشاره به اقدامات متنوع در استقبال از بهار 95 گفت: 283 المان گل در نوروز امسال در سطح شهر نصب و بيش از سه هزار متر مربع گل هاي پيازي در اين شهر و ميادين آن كاشته شد.

مرتضوی افزود: در تعطيلات نوروز امسال نه تنها يك وجب زمين از اموال عمومي مشهد به چنگ زمين خواران نيفتاد بلكه با همكاري دادستاني اين شهر 500 هكتار املاك عمومي از تصرف زمين خواران خارج شد.

وي اظهار كرد: همچنين در ايام نوروز روزانه بيش از 58 ميليون متر مربع رفت و روب در اين شهر انجام شد.

شهردار مشهد با اشاره به جمع آوري هزار و 713 تن زباله از 28 اسفند تا 13 فروردين ماه گفت: بيشترين آمار در اين زمينه مربوط به روز اول فروردين به ميزان دو هزار و 830 تن و كمترين آن روز 13 فروردين به ميزان هزار و 300 تن بوده است.

وي افزود: بر اساس نظرسنجي، رضايت شهروندان از اقدامات استقبال از بهار در سال گذشته حدود 67 درصد بوده كه اين رقم در سال جاري به 72.4 درصد رسيد.

مرتضوی گفت: همچنين رضايت زائران از 79.9 درصد در سال گذشته به 82.2 درصد در سال جاري افزايش يافت.

طرح دو فوریتی عمل به منویات مقام معظم رهبری ،تفیض اختیار به مدیریت اجرایی شهرداری مشهد در خصوص انتقال پادگانها ومعرفی یک از خیابانهای منتهی به حرم مطهر توسط شهرداری به شورا جهت نامگذاری به نام مرحوم آیت الله واعظ طبسی طی یک ماه آینده از مصوبات امروز شورای شهر مشهد بود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.