مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه از کاهش مصرف انواع فرآورده نفتی در منطقه ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ اصغر توفیقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته در مرکز و شمال استان آذربایجان غربی یک میلیارد و 664 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی(بنزین، نفت سفید، نفتکوره و نفتگاز) به مصرف رسید و این مقدار مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11.61 درصد کاهش یافته است.

وی از رشد 1.4 درصدی مصرف بنزین موتور در طول 12 ماهه سال 1394 نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت 487 میلیون لیتر بنزین در منطقه ارومیه به مصرف رسیده است و از دلایل رشد طبیعی مصرف می‌توان به افزایش تعداد خودروها اشاره کرد.

وی به مصرف 309 میلیون لیتری نفت سفید در 12 ماهه سال 94 اشاره کرد و اظهار داشت: مقدار مصرف نفت سفید در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 2.5 درصد کاهش یافته است و از جمله دلایل عمده این کاهش توسعه گازرسانی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه ضمن اعلام مصرف 371 میلیون لیتری نفتگاز در سال گذشته، از کاهش 13 درصدی مصرف نفتگاز( بدون احتساب مصرف نیروگاه‌ها) نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و عمده دلایل کاهش آن را اجرای جدول جدید منطقه‌ای و کاهش سهمیه‌ها در طرح فوق، افزایش نظارت در امر مبارزه با قاچاق سوخت برشمرد و همچنین مصرف نفتگاز نیروگاهی را بالغ بر 435 میلیون لیتر اعلام کرد.

توفیقی به کاهش 7.3 درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: نفتگاز مصرف شده در سال 94 در بخش کشاورزی با 5.5 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 87 میلیون لیتر و در بخش صنایع با 15.7 درصد کاهش به 16میلیون لیتر و در بخش حمل و نقل نیز با 16.6 درصد کاهش به 244 میلیون لیتر تقلیل یافت.

وی ضمن اشاره به مصرف بالغ بر 61 میلیون لیتری نفتکوره در سال گذشته، از کاهش مصرف 67.5 درصدی این فرآورده نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: عمده دلایل اصلی کاهش مصرف نفتکوره می‌توان به تشدید نظارت بر شبکه توزیع و کاهش فعالیت کوره‌های آجرپزی به دلیل کاهش تقاضای بازار و استفاده کارخانجات سیمان و قند از شبکه سراسری گاز طبیعی اشاره کرد.

توفیقی از افزایش 4.2 درصدی مصرف سی‌.ان.جی در سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت 281 میلیون مترمکعب در در مرکز و شمال استان آذربایجان غربی به مصرف رسیده است.

وی افزود: در بازه زمانی مذکور میزان توزیع گاز مایع سیلندری بالغ بر 51 میلیون مترمکعب بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2.1 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: ارومیه ، انواع ، فرآورده ، کاهش ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.