واقفان نیک اندیش استان در سال گذشته 242 وقف به ارزش 120 میلیارد ریال را ثبت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان;مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: واقفان نیک اندیش استان در سال گذشته 242 وقف به ارزش 120 میلیارد ریال را ثبت کردند.
 
حجت الاسلام اسماعیل تدینی افزود: وقف های این مدت شامل زمین مسکونی و کشاورزی، منزل و واحد تجاری بوده که با توجه به نیات واقفان برای انجام امور قرآنی، فرهنگی و دیگر موارد وقف شده است.
 
وی ادامه داد: بیشترین موقوفات سیستان و بلوچستان در این مدت با 110 وقف به شهرستان زاهدان اختصاص دارد.
 
وی تصریح کرد: از مجموع وقف های ثبت شده استان 30 درصد درآمد زا و مابقی نیازمند سرمایه گذاری برای خدمات رسانی به جامعه هستند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان اضافه کرد: موقوفات سال 94 استان نسبت به سال 93 با 173 وقف از رشد 40 درصدی برخوردار بوده است.
 
حجت الاسلام تدینی اظهار داشت: همچنین با انجام برنامه های مختلف فرهنگی از جمله طرح آرامش بهاری از ابتدای سالجاری تاکنون نیز 22 مورد وقف جدید به ارزش پنج میلیارد و 200 میلیون ریال در استان به ثبت رسیده است.
 
وی گفت: اعزام 350 مبلغ روحانی در ایام مختلف به سراسر سیستان و بلوچستان و اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم برای 12 هزار و 500 قرآن آموز از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی این نهاد در سال گذشته بوده است.
 
وی ادامه داد: همچنین این نهاد در سال گذشته 12 عنوان برنامه فرهنگی را در بقاع متبرکه با هدف تبدیل بقاع به قطب فرهنگی اجرا کرده است که با استقبال با شکوه مردم رو به رو شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: هم اینک چهار هزار و 564 موقوفه در سیستان وبلوچستان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: واقف ، وقف ، خیراندیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار